نوشته شده توسط : blpwjob

'جواد كیوانی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شركت پست جمهوری اسلامی ایران از سال 1382 مطالعه در زمینه تجارت الكترونیكی را دستور كار خود قرار داد و در سال 1386 بعد از اجرای آزمایشی، خرید و فروش اینترنتی را آغاز كرد.

وی گفت: در این مدت شركت پست شش میلیون و 200 هزار سفارش خرید اینترنتی گرفته و حجم تجارت الكترونیكی كه به واسطه این شركت انجام شده، به 67 میلیارد تومان رسیده است.

كیوانی افزود: در حال حاضر 22 شركت بخش خصوصی طرف قرارداد شركت پست هستند كه فعالان عرصه خرید و فروش الكترونیكی محسوب می شوند و هشت هزار فروشگاه مجازی را تحت پوشش دارند.

وی در مورد نقش شركت پست در خرید و فروش اینترنتی اظهار داشت: شركت پست محصولات سفارش شده را از فروشگاههای جمع آوری و به متقاضیان كالا تحویل و با ارایه فاكتور، وجه آن و هزینه پستی مربوطه را دریافت می كند.

كیوانی با اشاره به راه اندازی پورتال بازار الكترونیك شركت پست به آدرس www.ebazaar.post.ir از سال گذشته گفت: عرضه كنندگان كالا و محصول می توانند از فضای این سایت برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده كنند.

وی ادامه داد: خریداران نیز می توانند پس از ثبت نام در این سایت، اجناس مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند.

وی خاطر نشان كرد: مشتری همچنین می تواند پرداخت بهای كالای خریداری شده را به شیوه الكترونیكی انجام دهد یا بعد از تحویل كالا ، وجه مربوطه و هزینه پستی را به صورت نقد به مامور پست پرداخت كند.

كیوانی افزود: اگر جنس مطابق سلیقه مشتری نباشد، می تواند محصول را رایگان برگرداند و هزینه ای متوجه خریدار نخواهد بود.

وی اظهار امیداوری كرد كه در سال 1391 با توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سامانه بازار الكترونیكی، نمایشگاه كتاب و فروشگاه رسانه های دیجیتال و انواع سی دی راه اندازی شود.

وی افزود: خرید و فروش اینترنتی فرصتی برای دفاتر خدمات ارتباطی روستایی است تا سفارش های خرید روستاییان را با استفاده از گسترده پست و شبكه توزیع مویرگی و خدمات پشتیبانی و بیمه ای قویی شركت پست در اختیار روستاییان قرار دهد.

كیوانی با اشاره به این كه، دفاتر خدمات ارتباطی در 10 هزار روستای كشور فعال هستند، گفت: یعنی 30 هزار نقطه روستایی به دفاتر خدمات ارتباطی دسترسی دارند و امكان خرید اینترنتی برای اهالی این روستاها فراهم است.

وی افزود: توسعه تجارت الكترونیك ضمن كم كردن از میزان تردد در كلان شهرها در كاهش آلودگی هوا و كمك به سلامت عمومی شهروندان نیز موثر است.

اقتصام ** 1579/1594*





:: برچسب‌ها: برلین , مردم , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: