500 ساعت طرح تولید انیمیشن تلویزیونی درسال جاری تصویب شده است
نوشته شده توسط : blpwjob

'حسین ساری' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاكید بر اینكه مركز پویانمایی صبا تلاش می كند تا تولید این طرح های انیمیشن در سال 91 انجام شود، ابراز امیدواری كرد كه صبا در پایان سال بتواند حدود 260 ساعت انیمیشن تولید و به شبكه های تلویزیونی عرضه كند.

وی همچنین مجموع برنامه های در حال تولید و طرح های در حال نگارش را بیش از 200 عنوان ذكر كرد كه اغلب آنها را مجموعه های انیمیشن تشكیل می دهند.

ساری، تولید آثار پویانمایی ویژه كودك و نوجوان را خواست و رویكرد اصلی صدا و سیما در حوزه انیمیشن عنوان كرد و گفت: بر اساس اهدافی كه در راهبرد مركز پویانمایی صبا ترسیم شده است، این مركز باید به قطب پویانمایی بویژه در حوزه انیمیشن های دینی و اخلاقی تبدیل شود.

رییس مركز پویانمایی صبا توضیح داد: اكنون میزان پخش آثار انیمیشن داخلی نسبت به آثار خارجی در شبكه های تلویزیونی راضی كننده نیست.

وی افزود: صدا و سیما به دنبال ایجاد شبكه ویژه برای پخش انیمیشن است كه لازمه آن افزایش كمی سهم انیمیشن های ایرانی است.

ساری همچنین میزان تولید سالانه این مركز را 200 ساعت (حدود 15 هزار دقیقه) برآورد كرد و گفت: اگر به این رقم تولید انیمیشن در دیگر مراكز سیما افزوده شود به رقمی حدود 300 ساعت در سال می رسیم.

رییس مركز پویانمایی صبا هدف گذاری برای تولید سالانه 500 ساعت انیمیشن را دست یافتنی دانست و یادآورشد: هرچند این عدد نیاز شبكه های تلویزیونی را به طور كامل پوشش نمی دهد اما اگر بنا داریم به قطب تولید انیمیشن تبدیل شویم، باید از نظر كمی و كیفی در بخش تولید رشد كنیم.

ساری افزود: تولید آثار انیمیشن در ایران در دو دهه اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و نوپا است اما رتبه خوبی را در میان دیگر كشورها دارد و در سال های اخیر نیز حوزه یادشده به توسعه كمی دست یافته است.

رییس مركز پویانمایی صبا درباره استفاده از فناوری های نو در عرصه انیمیشن سازی در ایران گفت : حوزه انیمیشن به شدت تابع مهارت است و هرقدر كه تولید بیشتر شود، كیفیت كار هم ارتقا می یابد.

وی با تاكید بر اینكه زمان توجه به ایجاد جذابیت های بصری در انیمیشن های ایرانی برای جذب مخاطب كودك و نوجوان فرا رسیده است، یادآور شد: تولید انیمیشن با كیفیت به فیلمنامه و ایده مناسب، طراحی درست، داشتن ابزارها و نرم افزارهای لازم و مهارت و تجربه كافی نیاز دارد.

ساری تاكید كرد: مركز پویانمایی صبا برای ارتقای سطح كیفی انیمیشن های تولیدی نظارت كیفی بر آثار را در حین تولید در دستور كار قرار داده و ناظران كیفی در فرآیند تولید بر كارها نظارت می كنند.

وی برپایی جشنواره هایی با محوریت انیمیشن، كارگاه های آموزشی، جلسات هم اندیشی، بازآموزی و آموزش های مهارتی فعالان را از اقداماتی برشمرد كه در ارتقای كیفی انیمیشن های تولیدی موثر است.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: جزیره , چشم انداز , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: