مقام جمهوری آذربایجان:برداشت آب تا 500 میلیون مترمكعب در سال ازدریای خزر مشكلی ندارد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روزجمعه سایت خبری' سلام نیوز' جمهوری آذربایجان، باقراف افزود: سالانه به علت آب شدن كوه ها در حاشیه رودخانه های اطراف دریای خزر حجم زیادی آب وارد این دریا می شود.

وزیر محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان یادآورشد: برداشت سالانه تا 500 میلیون مترمكعب آب از دریای خزر برای تامین آب مورد نیاز مردم از طرف ایران ، محیط زیست این دریا را به مخاطره نمی اندازد.

این مقام جمهوری آذری افزود: هر 200 سال میزان آب دریای خزر افزایش قابل توجهی پیدا می كند به طوری كه این سبب می شود سطح آب دریای خزر همواره بین بین چهار تا پنج متر در نوسان باشد.

باقراف اظهارداشت:حجم آبی كه سالانه وارد دریای خزر می شود بیش از این میزان است و برداشت این مقدار آب توسط ایران، برای خزر تهدیدی محسوب نمی شود.

گفتنی است،عملیات انتقال آب دریای خزر به فلات مركزی ایران روز 28 فروردین ماه سال جاری توسط رییس جمهوری اسلامی ایران در ساری آغاز شد.

با انتقال آب دریای خزر به فلات مركزی، مردم هفت استان كشورمان از مزیت های آن بهرمند می شوند و تامین آب شرب، توسعه صنایع و معادن، رشد اشتغال و توسعه كشاورزی صنعتی در این مناطق از مزیت های اجرای این طرح بزرگ ملی اعلام شده است.

خاورم/1108**1415





:: برچسب‌ها: انگلستان , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: