50 جنبش سیاسی در تظاهرات میلیونی روز جمعه مصر شركت می كنند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا ، این جنبش ها تحقق اهداف انقلاب را منوط به عملی شدن شش مورد دانست كه شامل آزادی زندانیان سیاسی، جلوگیری از محاكمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی و اصلاح ماده 28 قانون اساسی در خصوص انتخابات است.

همچنین سایر درخواستها ، توافق در خصوص هیات تهیه قانون اساسی به گونه ای كه این هیات در برگیرنده نمایندگان همه گروه ها باشد، ممنوعیت نامزدی بازمانده های نظام سابق در انتخابات ریاست جمهوری و پاكسازی دستگاه های اداری از عناصر نظام سابق است.

جنبش های مختلف مصری تاكید كرده اند كه در تظاهرات امروز باید از سر دادن هرگونه شعارهای حزبی و در طرفداری از جریان های سیاسی خاص خودداری شود و همه شركت كنندگان به گونه ارگانیسم واحد برای تحقق شش خواسته مذكور تلاش كنند .

از سوی دیگر 'جنبش دوم خشم' با تاكید بر اینكه مردم همچنان خواستار سرنگونی نظام و حكومت نظامیان اند ، از همه گروه ها خواست كه در تظاهرات شركت كرده و سرنوشت خود را رقم بزنند تا وطن نجات یابد و نظام فاسد سرنگون شود .

این جنبش در بیانیه ای اعلام كرده است كه با گذشت یك سال و سه ماه از انقلاب مصر ، گذر ایام نشان داده است كه بدون شك روش انقلابی تنها راه برای به دست آوردن حقوق از دست رفته است و كسانی كه در سالهای متمادی از مردم دزدی كرده اند و فرزندان آنان را به قتل رساندند باید بدانند كه از این پس در رفاه و آسایش و آزادی نخواهند بود زیرا مردم حقوق از دست رفته خود را از آنان باز پس می گیرند .

در این بیانیه تاكید شده است كه شورای نظامی مصر ادامه نظام حسنی مبارك رییس جمهوری مخلوع مصر است و حتی می توان گفت، یكی از پایه های نظام گذشته است كه در این مدت موفق به انجام كارهای ناروایی در حق مردم همانند كشتار و زندانی كردن آنان و ربودن رویاهای آنان شده است كه نظام سابق موفق به آن نشد.

در این بیانیه آمده است كه شورای نظامی مصر توانسته است جریان های دینی و احزاب سیاسی را گمراه كند و از آن ها در جهت مبارزه با انقلاب استفاده كند ؛ با رسانه های گمراه كننده خود ، تصویری نادرست و بد از انقلابی ها ارائه دهد و بحران های اقتصادی سختی به وجود آورد تا بر مردم فشار آورد كه تنها به فكر تهیه یك لقمه نان برای خانواده شان باشند و توجهی به مسائل پیرامون خود نداشته باشند .

خاورم **2041**2047**





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: