هشتمین آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن برگزار شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز جمعه خبرنگار معارف ایرنا، این آزمون كه از 9 صبح در سراسر كشور آغاز شد، به مدت سه ساعت و نیم در سه بخش حفظ قرآن كریم شامل حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ كل قرآن كریم، ترجمه و مفاهیم قرآن كریم در سطوح مقدماتی و تكمیلی، نوجوانان، جوانان و بزرگسال، برگزار شد.

یكی از ویژگی های هشتمین آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن، برگزاری امتحان رشته صرف و نحو عربی برای داوطلبان است كه برای نخستین بار صورت گرفت و به گفته 'مرتضی خدمتكار' رییس اداره آموزش مركز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی امتحان نهج البلاغه نیز در آزمون بعدی به مواد امتحانی این آزمون اضافه خواهد شد.

در این آزمون حدود 50 هزار نفر به صورت اینترنتی ثبت نام كردند كه 10 هزار نفر در بخش حفظ قرآن و 40 هزار نفر در بخش ترجمه و مفاهیم ثبت نام كرده اند و با توجه به آمار شركت كنندگان در دوره هفتم كه 37 هزار نفر شركت كرده بودند، این آمار نشانگر استقبال مخاطبان از این مسابقات است.

بیشترین تعداد ثبت‌ نام كنندگان در هشتمین آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن كریم به ترتیب مربوط به استان های خراسان رضوی با پنج هزار و 500 نفر و استان اصفهان با چهار هزار و 700 نفر است.

آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن كریم را مركز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی هر سال در ماه های اردیبهشت و آبان برگزار می كند و موسسات فرهنگی قرآن و عترت سراسر كشور و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در برگزاری این آزمون همكاری دارند.

فراهنگ**1003*





:: برچسب‌ها: ژاپن , پاییز , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: