مشكل خاصی برای تأمین و تدارك دارو وجود ندارد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ،دكتر احمد شیبانی در گفت وگویی افزود: خوشبختانه مشكل خاصی برای تامین و تدارك دارو نداریم و پیشگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: اگرچه از طرف شركت ها و كشورهای خارجی محدودیت هایی ایجاد شده ولی به دلیل این كه ما از قبل پیش بینی های لازم را در این زمینه داشته ایم و حدود بیش از 96 درصد از داروهای مورد نیاز كشور از طریق تولید داخلی تامین می شود خوشبختانه كمبود دارو نخواهیم داشت.

رییس سازمان غذا و دارو تصریح كرد هم اكنون وضعیت انبارها در شركت های داروسازی مواد اولیه و در شركت های وارد كننده داروهای ساخته شده بسیار خوب است و ما پیش بینی كرده ایم كه حتی بیش از حد نیاز نیز داور تامین شود تا در آینده با كمبود مواجه نشویم.

شیبانی اضافه كرد: اكنون كمبودی به ما منعكس نشده و طبق بررسی های مكرری كه كارشناسان ما از كارخانه ها و خط تولید شركت ها دارند پیش بینی می شود كه خوشبختانه مشكلی از نظر دارو پیش نیاید.

وی در خصوص تامین ارز برای واردات گفت: بانك مركزی همكاری بسیار خوبی داشته و ارز مورد نیاز را برای ما تامین كرده و مواردی كه در این زمینه وجود دارد را به بانك مركزی منعكس كرده و از طریق بانك های عامل این موضوع پیگیری می شود.

رییس سازمان غذا و دارو یاد آور شد البته كندی هایی در مورد نقل و انتقال ارز به برخی از بانك های خارجی وجود دارد كه امیدواریم با پیگیری های بانك مركزی این محدودیت های جزیی را نیز برطرف كنیم.

اجتمام**7029 ** 1569**





:: برچسب‌ها: آسیا , زرد , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: