نخستین كنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی 31 اردیبهشت برگزار می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از نخستین كنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، 'عطاء الله رفیعی آتانی' با تاكید براینكه علوم انسانی فعلی مبتنی بر عقل و تجربه است، افزود: اسلامی بودن مهم ترین عامل تمایز علوم انسانی اسلامی با علوم انسانی ارایه شده در غرب است.

وی تربیت انسان و مدیریت زندگی اجتماعی را مهمترین مقصد علوم انسانی خواند و اظهار داشت: ما به دنبال تولید علوم انسانی اسلامی هستیم تا بتوانیم جامعه را به نحو احسن اداره كرده و علاوه بر آن به مقاصد اسلامی در زندگی برسیم.

رفیعی آتانی ادامه داد: در حوزه علوم انسانی اسلامی٬ وقتی نظریه پرداز و پژوهشگر ایمان راسخ به مولفه دینی داشته باشند٬ این مهم دست یافتنی خواهد بود.

دبیر نخستین كنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در رابطه با اهداف برگزاری این كنگره گفت: پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه و نگرش دینی به بازخوانی و بازتولید علوم انسانی در كشور پرداخته به همین منظور فرصت را مناسب دیدیم تا ارزیابی آسیب شناسانه از دستاوردهای این حوزه داشته باشیم و نقاط قوت را ارتقاء و نقاط ضعف را برطرف كنیم.

رفیعی با تاكید بر ایجاد جریان سازی فرهنگی پس از برگزاری این كنگره عنوان كرد: مدیران و سیاست گذاران عرصه علوم انسانی پس از برگزاری این كنگره از روند تغییرات و نوآوری های حوزه كاری خود مطلع خواهند شد.

وی با اشاره به تفاوت نخستین كنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با برنامه های مشابه دیگر در این حوزه خاطر نشان كرد: عنوان این كنگره بیانگر این مساله است كه برای وصول به مولفه علوم انسانی اسلامی جدی هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته همایش های متعددی با عناوینی مانند بومی سازی علوم انسانی یا تحول در علوم انسانی فعلی برگزار شده بود كه در محتوا تفاوت های بسیاری با این كنگره دارند.

دبیر نخستین كنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی برداشتن گام بلند و موثر به سوی تولید علوم انسانی اسلامی را یكی دیگر از اهداف اصلی برگزاری این كنگره خواند و افزود: به دنبال تحقق حركتی انقلابی در راستای تولید علوم انسانی با نگاه مبتنی بر اسلام هستیم و از آنجا كه برگزاری این كنگره یك جریان سازی در راستای بومی سازی علوم انسانی محسوب می شود،گام برداشتن در راه تحقق علوم انسانی اسلامی را آسان خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: جمع بندی دستاوردهای علوم انسانی در حوزه های مختلف مانند اقتصاد اسلامی، جریان سازی فرهنگی پیرامون تولید علوم انسانی با نگاه اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این كنگره بین المللی است.

رفیعی به تشكیل هشت كمیسیون تخصصی در روز برگزاری كنگره اشاره كرد و افزود: نقد علوم انسانی متداول، نظریه های ممتاز در علوم انسانی اسلامی، طبقه بندی علوم انسانی اسلامی، كاربردی سازی علوم انسانی اسلامی، ارزیابی و آسیب شناسی علوم انسانی اسلامی، رویكردهای رایج به علوم انسانی اسلامی در جهان اسلام و پیوندهای بین رشته ای علوم انسانی و علوم طبیعی عناوین كمیسیون های تخصصی این كنگره است.

وی به برگزاری این كنگره در سطح بین المللی اشاره و تاكید كرد: مدعوین شركت كننده در این كنگره محدودیت جغرافیایی ندارند و اندیشمندان از كشورهای مختلف شركت و مقالات خود را ارایه خواهند كرد.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: باغ وحش , اروپا , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: