مالاریا فالسیپاروم ظرف دو سال آینده در كشور حذف می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

'احمد رییسی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت روز جهانی مالاریا -چهارشنبه 25 آوریل- افزود: سال گذشته یك هزار و 240 مورد ابتلا به مالاریا در كشور ثبت شد.

وی خاطرنشان كرد همه موارد ابتلا به مالاریا در كشور در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و كرمان ثبت شده است كه یك هزار و 132 مورد آن فقط در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

رییس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت، گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون نیز در مجموع 18 مورد بومی مالاریا از استان سیستان و بلوچستان گزارش شده اما موردی از این بیماری هنوز در دو استان هرمزگان و كرمان دیده نشده است.

رییسی یادآور شد برنامه حذف مالاریا، مصوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی كشور است و به گواه كارشناسان بین المللی، برنامه موفقی بوده است.

وی ، توزیع پشه بنده آغشته به حشره كش، سمپاشی ابقای و تشخیص بموقع و درمان سریع مالاریا را از جمله فعالیت های دیگر وزارت بهداشت برای كنترل این بیماری برشمرد.

رییس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت، گفت: امسال برنامه روز جهانی مالاریا با گردهمایی كارشناسان و مدیران مرتبط با بیماری مالاریا در یزد برگزار می شود.

رییسی افزود: بیماری مالاریا نوعی بیماری انگلی است كه توسط پشه 'آنوفل' منتقل می شود.

اجتمام**9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: