سفیر كشورمان در لبنان: ایران پرچم حمایت از فلسطین را از دست كسی نگرفته است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از بیروت، 'غضنفر ركن آبادی' در لبنان طی مراسمی كه با حضور اصحاب رسانه ها و خبرگزاری های این كشور از جمله 40 موسسه مطبوعاتی و رسانه ای لبنان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در خصوص علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و پرچمدار بودن ایران در این خصوص اظهار داشت: در سال گذشته كه ماجرای كشتی مرمره رخ داد، در آن زمان این سوال را مطرح كردید كه به جای پرچم ایران، پرچم تركیه در كنار پرچم فلسطین به اهتزاز درآمده و آیا ایران از آن مسئله نگران نیست؛ همان موقع پاسخ داده شد كه ای كاش پرچم تمامی كشورهای جهان در كنار پرچم فلسطین به اهتزاز درآید و این امر مایه خرسندی ایران است.

وی گفت: اكنون نیز مایه افتخار ماست كه هر كشوری این پرچم را حمل كند و ما نیز كمال حمایت را از او به عمل می آوریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه حمایت از مقاومت امانتی بزرگ بر دوش جامعه خبری است، اظهار داشت: در آیات قرآنی نیز خداوند به قلم قسم یاد كرده است، بنابراین مشخص است كه نویسندگان و اصحاب رسانه و خبر مسئولیت بزرگی دارند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع ایران نسبت به تحولات اخیر سوریه و وتوی روسیه و چین در خصوص پرونده این كشور در سازمان ملل گفت: ایران بر اساس اصولی عمل می كند كه به آن اعتقاد دارد و بر اساس این اصول ما از خواسته مردم مظلوم و مستضعف در سراسر جهان حمایت می كنیم و در خصوص وتوی این دو كشور لازم است كه از نمایندگان و سفیران این كشورها در این رابطه پرسش به عمل آید.

ركن آبادی با تاكید بر اینكه ما منكر این نیستیم كه سوریه مانند بسیاری از كشورهای جهان از جمله آمریكا، فرانسه و انگلیس كه شاهد حركت های اعتراض آمیز مردمی در آنها هستیم، نیازمند اصلاحات است اما باید توجه داشت كه اكثریت ملت سوریه خواستار اصلاحات در چارچوب نظام به رهبری بشار اسد هستند و طبیعی است كه بر اساس اصول قانون اساسی كشورمان از این خواسته مردم سوریه حمایت كنیم.

وی در خصوص اینكه برخی از كنار رفتن نظام سوریه سخن به میان آورند ، گفت : این وظیفه من و شما (این كشور و آن كشور) نیست كه به این موضوع بپردازیم چرا كه این مردم سوریه هستند كه صلاحیت دارند در خصوص آینده خود تصمیم بگیرند.

سفیر ایران در لبنان این اتهام را كه گفته می شود كه جمهوری اسلامی ایران بوسیله ارسال سلاح و اشخاص سعی در حمایت از نظام بشار اسد دارد، تكذیب كرد و افزود: ما هر كاری كه انجام بدهیم با افتخار اعلام می كنیم، همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه گذشته فرمودند كه ما از هر كسی كه با رژیم صهیونیستی مبارزه كند، حمایت و پشتیبانی كرده و می كنیم.

این مقام دیپلماتیك جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص امكان تاثیر تحریم های غرب علیه اقتصاد ایران، اظهار داشت: ما در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نداشتیم و 60 هزار كارشناس آمریكایی را از كشورمان اخراج كردیم و این در حالی بود كه در محاصره كامل اقتصادی قرار داشتیم اما پس از 33 سال می بینید كه هم اكنون در چه مرتبه ای از علم و فناوری ایستاده ایم.

وی با اشاره به اینكه در ابتدا به ما می خندیدند كه چگونه بدون حضور این كارشناسان می توانید به فعالیت خود ادامه دهید؟ گفت: هم اكنون زیردریایی های ما در اعماق اقیانوس ها و ماهواره های ساخت ما در اوج آسمان حضور دارد و باید بگویم كه این تحریم ها بر ما تاثیر مثبت فراوانی گذاشته است.

ركن آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط ایران به عنوان قدرتی بزرگ در منطقه با كشورهای عربی، مخصوصا كشورهای حوزه خلیج فارس، تصریح كرد: از جمله اولین اقدامات امام خمینی (ره) تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب و برگزاری سالانه كنفرانس های وحدت اسلامی با مشاركت فعال علمای مذاهب اسلامی بود كه فعالیت های گسترده ای به منظور وحدت مذاهب و طایفه های مختلف در جهان اسلام و جهان عرب دارد.

وی با اشاره به اینكه بارها تاكید كرده ایم كه هر چه در اختیار داریم در خدمت دیگر كشورهاست به شرط آنكه به منظور مقابله با اشغالگران صهیونیستی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: دشمنان دائما در تلاش هستند كه كشورهای منطقه را از توان ایران در مسایل مختلف بترسانند و لنگر گرفتن ناو ایران در بندر جده عربستان دلیلی آشكار بر حسن نیت ما از انجام این رزمایش ها و تاكید بر تعمیق وحدت و هم بستگی با كشورهای منطقه بویژه حوزه خلیج فارس و همسایگان خود می باشد.

سفیر ایران افزود: سخن جمهوری اسلامی ایران این است كه اگر انرژی هسته ای خوب است باید برای همه خوب باشد و نه فقط برای یك سری كشورها و اگر بمب هسته ای بد است، باید برای همه بد باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آینده حزب الله لبنان و حمایت ایران از آن اظهار داشت: ما بر اساس آیات قرآنی مكلف به انجام وظیفه و ادای تكلیف هستیم و نتیجه با خداست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران با گروه اخوان المسلمین، اظهار داشت: روابط خوبی با این جریان سیاسی داریم و ما هیچ گاه فراموش نمی كنیم كه بعد از انقلاب ایران، هیات اخوان المسلمین از اولین هیاتهایی بود كه به تهران سفر كرد و این پیروزی را به ملت و مسئولان ما تبریك گفت.

ركن آبادی در این خصوص گفت: این معیار را مشخص كرده ایم كه هر جا حق باشد، ما با حق خواهیم بود.

سفیر ایران در بیروت همچنین با تاكید بر اینكه برای غرب مهم نیست كه چه كسی در كشورهای مختلف جهان از جمله سوریه و از چه مذهب و مسلكی حكومت كند، تصریح كرد: مهم این است كه حاكمان آن كشور در راستای حفاظت از منافع و امنیت رژیم صهیونیستی گام بردارند چرا كه بر اساس اعلام تمامی روسای جمهوری آمریكا بدون استثنا امنیت این رژیم و آمریكا به یكدیگر گره خورده است.

وی افزود: مهم ترین نكته نجات رژیم صهیونیستی از ورطه ای است كه پس از سقوط 'حسنی مبارك' رییس جمهور مخلوع مصر در آن گرفتار آمده چرا كه این رژِیم پایگاه مستحكم و مهم در دفاع از خود را از دست داد.

ركن آبادی با تاكید بر اینكه بر همگان مشخص است كه سوریه نیازمند اصلاحات است ، افزود: باید دانست كه هدف غرب برقراری اصلاحات و دموكراسی در سوریه نیست و می دانید تعداد بسیار زیادی از كشورهای جهان وجود دارند كه بیشتر از سوریه به این امور نیازمند هستند.

وی در خصوص مساله بحرین و در پاسخ به این اتهام كه ایران در ورای این انقلاب مردمی قرار دارد، اظهار داشت: در این خصوص نیز رهبر انقلاب در نماز جمعه اخیر خود اعلام كردند كه اگر ایران در این خصوص دخالتی داشته باشد، با صراحت بیان می كند؛ در خصوص حركت های مردمی در بحرین و مصر و تونس دیگر كشورها، نه ایران و نه هیچ كشور دیگری دخالت نداشت بلكه این حركت ها كاملا مردمی بودند.

ركن آبادی با تاكید بر اینكه ملت بحرین از مظلوم ترین ملت ها در طی این حوادث به شمار می روند، تصریح كرد: برای مثال از شبكه الجزیره پرسیده می شود كه چرا حوادث بحرین را پوشش نمی دهید و آنها در پاسخ می گویند كه در شبكه انگلیسی الجزیره اخبار این كشور تحت پوشش قرار می گیرد و می بینیم كه یك سانسور خبری در خصوص جنبش مردم بحرین حاكم است.

خاور**1030**1609





:: برچسب‌ها: عکس , آسیا , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: