ساخت 2هزار و 500 واحد مسكونی به شیوه خود مالك در شهر قدس
نوشته شده توسط : blpwjob

' محسن چیبایی ' روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگار اقتصادی ایرنا از اراضی مربوط به احداث این پروژه گفت : وزارت راه وشهرسازی در برنامه ساخت واحدهای مسكونی مهر از سال آینده ، شیوه خودمالكی را در دستور كار قرار داده و از این رو انبوه سازان و تعاونی های مسكن در این زمینه فعالیت خواهند داشت .

وی افزود : اكنون برخی پروژه های مسكن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت كه از سوی وزارت راه وشهرسازی هدایت و راهبری می شود و زیر 25 هزار نفر در شهرهای كمتر از 25 هزار نفر جمعیت كه توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی مدیریت می شود ،درحال اجرا است.

مدیرعامل تعاونی شماره دو كاركنان شهرداری شهرستان قدس اضافه كرد : پیش از این در شهرستان شهریار ساخت واحدهای مسكونی مهر به روش خود مالك شكل اجرایی به خود گرفته بود ،اما در شهرستان قدس برای نخستین بار این تجربه به مورد اجرا گذاشته می شود .

وزارت راه وشهرسازی امسال برنامه ساخت بیش از یك میلیون و 800 هزار واحد مسكونی را در دستور كار خود دارد كه در شهرها به مورد اجرا گذاشته می شود و سهم شهرهای زیر 25 هزار نفر 240 هزار واحد مسكونی است كه بیش از 50 درصد این رقم مربوط به پروژه های خود مالك است .

چیبایی افزود: در شیوه ساخت واحدهای مسكونی مهر به روش خودمالك برخلاف مسكن 99 ساله ، زمین در تملك دولت نیست و پس از ساخت وساز سند عرصه واعیان به نام متقاضی مربوطه صادر می شود .

وی یادآور شد : وزارت راه وشهرسازی پیش از این اعلام كرد ، حمایت های لازم را به ویژه از سال آینده در ساخت وسازهای واحدهای مسكونی مهر خودمالك به عمل خواهد آورد .

این مقام مسئول ،مجموع اراضی پیش بینی شده برای مسكن مهر خودمالك شهرستان قدس را 24 هزار متر مربع ذكر كرد و افزود : اجرای پروژه در محلی صورت می گیرد كه از امكانات زیربنایی و روبنایی برخوردار است و طی سه مرحله دو هزار و 500 دستگاه از این واحدها احداث خواهد شد .

چیبایی گفت : مرحله نخست عملیات اجرایی یكهزار واحد مسكونی در دستور كار قرار دارد و در مراحل دو و سه در مجموع یك هزار و 500 دستگاه احداث خواهد شد .

وی با بیان اینكه پروژه مذكور در یك شهرك به مورد اجرا گذاشته خواهد شد ، گفت : تمام سرانه های مورد نیاز در این پروژه پیش بینی شده و از نظر فنی نیز متقاضیان برای اسكان مشكلی نخواهند داشت .

چیبایی از پیش بینی لازم برای احداث 10 دستگاه مدرسه و اماكن لازم درقالب سالن های ورزشی ، مكان های بهداشتی ،درمانی ، فرهنگی و تفریحی به عنوان امكانات روبنایی در كنار واحدهای مسكون خودمالك مهر در شهرستان قدس خبرداد.

وی اضافه كرد: اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان و رعایت مبحث 19 كه صرفه جویی در زمینه انرژی از مباحث مورد توجه است و در عین حال واحد های مسكونی این پروژه دارای امكانات لازم از قبیل پنجره های شیشه دوجداره ،درب ضد سرقت ، آسانسور ، كابینت ،كمددیواری است كه موجب شده قیمت ساخت این واحد ها از قرار هر متر مربع شش میلیون ریال برآورد شود .

چیبایی یادآوری كرد : ساخت واحدهای مسكونی مهر در این پروژه از زمان شروع عملیات احداث 15 ماه پیش بینی شده و انتظار می رود اوایل 1392 آماده بهره برداری شود .

اقتصام ** 1559**1601





:: برچسب‌ها: سیاه , د ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: