526 قطعه فسیل تاریخی با قدمت 50 میلیون سال قبل در زنجان كشف شد
نوشته شده توسط : blpwjob

'مرتضی صمیمی فرد' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینكه این فسیلها طی حفاری ها از رشته كوههای جنوبی استان زنجان، كشف شده است، افزود: این كشفیات توسط بخش خصوصی برای نخستین بار در كشور انجام گرفته است.

وی، اظهار كرد: در زمان حاضر در استان زنجان یك مخزن مهم فسیل شناسی نزدیك به دو هزار قطعه فسیل با قدمت 420 و 160 میلیون سال قبل راه اندازی شده است.

مسوول نخستین موزه تخصصی و تاریخ طبیعی استان زنجان، همچنین 526 قطعه فسیل كشف شده در زنجان را متعلق به دوره های زمین شناسی 'آ اوسن' و 'میوسن' اعلام كرد و گفت: كشفیات انجام گرفته در فهرست آثار مرزهای تاریحی كشورها همچون سوئد و ژاپن قرار دارد.

وی، اسامی فسیل های كشف شده را شامل كیسه تنان، اسفنج ها، بی مهره گان، دوكفه ای ها،و خار پوستان اعلام كرد و افزود: به لحاظ علمی نیز فسیل ها كویلن ترانا، نیربراتلا، زانتاریا، هیتی راستر را شامل می شود.

صمیمی فر، اظهار كرد: كاوش های انجام گرفته طی شش ماه و با همكاری گروه 30 نفره از ابتدای امسال در رشته كوههای جنوبی زنجان و منطقه ایجرود در طول و عرض جغرافیایی 18 و 45 درجه انجام گرفته است.

وی، افزود: این كاوش ها در فاصله 46 كیلومتری مركزاستان و عمق حفاری ها به یك كیلومتر و در برخی نقاط به 20 متر رسیده است.

مسوول نخستین موزه تخصصی و تاریخ طبیعی استان زنجان، با بیان اینكه موزه تخصصی در زمینه فسیل شناسی و زمین شناسی در رختشویخانه ایجاد شده است، افزود: این موزه به صورت تخصصی و حرفه ای در استان و شمالغرب كشور راه اندازی و تعدادی از فسیل های كشف شده در ایام نوروز در معرض دید عموم قرار می گیرد.

522/7320/245





:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: