متهم به فروش تجهیزات نظامی به ایران، ارتباط با تروریسم را تکذیب کرد
نوشته شده توسط : blpwjob
تپین

کریستوفر تپین اتهام تلاش برای فروش تجهیزات نظامی به ایران و ارتباط با تروریسم را تکذیب کرده است

متهم به نقض تحریم های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران ارتباط با تروریسم را رد کرده است.

کریستوفر تپین، شهروند شصت و پنج ساله بریتانیایی که به اتهام نقض قوانین تحریم آمریکا علیه ایران و اقدام به فروش تجهیزات نظامی آمریکایی به جمهوری اسلامی تحت پیگرد است، اتهام ارتباط با تروریسم را به شدت رد کرده است.

در ماه فوریه سال جاری، مقامات بریتانیایی با استرداد آقای تپین جهت پاسخگویی به اتهام نقض قوانین تحریم آن کشور موافقت کردند و او را به مقامات قضایی آمریکا تحویل دادند.

دستگاه های امنیتی آمریکا کریستوفر تپین را متهم کرده اند در صدد بوده است مقادیری باطری مورد استفاده در موشک های زمین به هوای هاوک را از آمریکا به ایران صادر کند.

در صورت اثبات این اتهام، آقای تیپین با مجازاتی تا سی و پنج سال زندان روبروست.

این شهروند بریتانیایی، با رد این اتهام، گفته است که ماموران پلیس فدرال آمریکا - اف بی آی - با صحنه سازی، او را اغفال کردند و اتهام تلاش برای فروش تجهیزات نظامی به ایران نیز کاملا دروغ است.

آقای تپین برنامه صادرات باتری را تکذیب نمی کند اما گفته است که تصور او این بود که از این باتری ها در صنایع خودروسازی استفاده می شود و از کاربرد تسلیحاتی آنها اطلاعی نداشته است.

این شهروند بریتانیایی همچنین تاکید کرده که نمی دانسته است که قرار بوده این تجهیزات به ایران حمل شود.

آقای تپین تاکید کرده است که در جریان دادرسی در ایالات متحده، علیه اتهام فروش تجهیزات نظامی به ایران مبارزه خواهد کرد.

شرایط آزادی به قید وثیقه

این شهروند بریتانیایی در مصاحبه با بی بی سی اتهام ارتباط با تروریسم را به شدت رد کرد و گفت: "من تروریست نیستم، هرگز هیچ ارتباطی با تروریسم نداشته ام و از ایراد چنین اتهامی در این سن، که شصت و پنج سال دارم و سالهاست که بازنشسته شده ام، به شدت متاثرم."

موشک شاهین

ایران انواعی از موشک زمین به هوای هاوک را ساخته و آزمایش کرده است

کریستوفر تپین که از زمان استرداد به آمریکا در زندان بود، سرانجام اوایل هفته گذشته در برابر یک وثیقه یک میلیون دلاری تا زمان آغاز محاکمه آزاد شد.

پیشتر، دادستانی پرونده با این استدلال که احتمال فرار متهم وجود دارد، با آزادی او به قید وثیقه مخالفت کرده بود اما قاضی دادگاه فدرال در شهر ال پاسو، تگزاس، این درخواست را پذیرفت.

شرط دادگاه برای آزادی موقت کریستوفر تپین، علاوه بر توقیف گذرنامه، منع خروج او از محدوده قضایی ال پاسو و اقامت با یکی از وکلای مدافع اوست.

همچنین، به منظور جلوگیری از خروج از محدوده جغرافیایی مورد نظر، کریستوفر تپین ملزم به استفاده از "ردگیر الکترونیکی" است و ایمیل های او هم کنترل می شود.

تحویل این شهروند بریتانیایی به آمریکا یکی از مواردی بوده که اخیرا در بریتانیا، انتقاداتی را از نحوه استرداد متقابل مجرمین بین دو کشور برانگیخته است.

به گفته منتقدان، مقامات بریتانیایی برای استرداد متهمان به آمریکا مدارک کمتری مطالبه می کنند و در مقابل، استرداد متهمان از آمریکا به بریتانیا به مراتب دشوارتر است.

مقامات قضایی گفته اند که بررسی مستقلی که به سفارش دولت بریتانیا صورت گرفته نشان داده است که براساس معاهده استرداد متهمان بین بریتانیا و آمریکا، با شهروندان بریتانیایی هم به طور منصفانه ای رفتار می شود.





:: برچسب‌ها: دختر , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: