كاپیتان پهلوانی به بدرقه نخجوانی می رود
نوشته شده توسط : blpwjob

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاكی است، ‌خلبان رضا نخجوانی به عنوان بیستمین رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در مهر ماه 1388 معرفی شد و اكنون پس از سپری كردن سی و یكمین ماه مسئولیتش، جایگاه خود را به رئیس بیست و یكم این سازمان واگذار می كند.

هر چند كه در رسانه ها رزومه دقیقی از كاپیتان حمید رضا پهلوانی منتشر نشده، اما اطلاعات دریافتی حاكی است، وی استاد خلبان ایلوشین و خلبان یكم ایرباس در یك شركت هواپیمایی است.

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری سابق در نیمه اسفند ماه 1388 به خبرنگاران گفته بود با توجه به این كه، همه موافق بركناری نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی هستند، او بر كنار خواهد شد، اما پیش از این اقدام وی در 12 بهمن 1389 با رای عدم اعتماد نمایندگان به عنوان نخستین وزیر كابینه دهم از وزارت راه وترابری سابق خلع شد.

سازمان هواپیمایی كشوری به عنوان یك نهاد حاكمیتی در بخش هوایی كشور، از جایگاه مهمی برخوردار است و رئیس این سازمان به عنوان یكی از معاونین وزیر راه و شهرسازی نیز محسوب می شود.

از سوی دیگر ریاست سازمان هواپیمایی كشوری علاوه برآن كه باید پاسخگوی عملكرد صنعت حمل و نقل هوایی در برابر وزارت راه و شهرسازی باشد، در برابر ایكائو، سازمان مادر هواپیمایی جهان نیز پاسخگو است.

پیش از رضا نخجوانی، سرپرستی این سازمان را محمد علی ایلخانی به مدت 72 روز برعهده داشت.

نخجوانی در هفته جاری طی نشستی با پیشكسوتان صنعت هوانوردی كشور عنوان كرد: عبور از تحریم ها مرهون تلاش مدیران پیشكسوت صنعت هوانوردی است و سازمان هواپیمایی كشوری و شركت فرودگاههای كشور دو بازوی اصلی صنعت هوانوردی محسوب می شوند.

وی گفت: حركت رو به جلو و توسعه ای، همچنین عبور از تحریم ها پس از گذشت 33 سال با وجود فشارهای غرب، حاصل تلاش پیشكسوتان است.

نخجوانی به سربلندی سازمان هواپیمایی كشوری از دو بازرسی بین المللی كه در سال 89 به عمل آمد اشاره كرد و افزود: ابتدا بازرسی كمیته ایمنی اروپا (سافا) از سازمان هواپیمایی كشوری به عمل آمد كه كمیته مزبور طی گزارشی اعلام كرد، سازمان هواپیمایی كشوری ایران در مسیر اجرای سیستم های مدرن ایمنی گام برمی دارد و همین امر باعث شد كه با وجود تشدید فشارهای غرب محدودیتی برای پروازهای ایرانی به وجود نیاید.

به گفته وی، سازمان هواپیمایی كشوری ایران در مسیر ایجاد ساختار مناسب، با هدف آماده سازی و هدایت روش های بازرسی و ممیزی گام های موثری برداشت و به تدوین 350 دستورالعمل و آئین نامه همت گماشت تا بتواند با پیگیری یافته ها و اصرار بر انجام اقدامات اصلاحی مناسب سطح ایمنی را در زیر مجموعه تحت حاكمیت خود ارتقاء دهد و همین امر باعث شد با استفاده از توانمندیهای بومی كشور، بتوانیم به رتبه دهم در میان 177 كشور دنیا در شرایط تشدید فشارهای ناعادلانه استكبار جهانی دست یابیم و بالاتر از كشورهای غربی مانند ایالات متحده قرار گیریم.

وی به عنوان بیستمین رییس سازمان هواپیمایی كشوری پس از انقلاب اسلامی در پنجمین ماه از مدیریت خود با حاشیه هایی از جمله سانحه هواپیمای توپولوف تابان و تحریف نام خلیج ‌فارس در مانیتورهای مقابل مسافران پرواز یك شركت هواپیمایی داخلی مواجه شد، تا آنجا كه حضور وی در این سازمان را با چالش جدی مواجه كرد.

یكی از اقدامات صورت گرفته طی مدت حضور نخجوانی در این سازمان، خروج 32 فروند هواپیمای توپولف بود كه به دنبال بروز سانحه توپولف كاسپین در سال 1388 و نمایان شدن نقص فنی در موتور این هواپیما صورت گرفت و شركت طراح و سازنده این هواپیما ایراد موتور را نپذیرفت و در جهت اصلاح آن برنیامد و به همین منظور برای پیشگیری از وضعیت مشابه تصمیم بر خروج این هواپیما از ناوگان هوایی كشور گرفته شد.

بیستمین رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، پیش از انتصاب به این سمت مسئولیت مدیرعاملی یك شركت هواپیمایی را برعهده داشت و بعد از این در چه سمتی فعالیت خواهد كرد، مشخص نیست.

آمار عملكرد سازمان هواپیمایی كشوری در سال 1390 حاكی است، 156هزار و 917 سرویس هوانوردی به پروازهای عبوری از فضای كشور صورت گرفت و 661 مجوز برای دفاتر خدمات مسافرت هوایی صادر شد كه رشد 150 درصدی را نسبت به سال ماقبل نشان می دهد.

صدور شش گواهینامه برای طراحی و تولید وسایل پرنده و قطعات مورد نیاز در سال جاری از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی كشوری در سال گذشته بود و 243 بازرسی و سرویس دستگاه های ناوبری سراسر كشور در سال گذشته صورت گرفت كه در مقایسه با سال 89 رشد 55 درصدی داشت.

صدور 325 گواهینامه قابلیت پرواز ناوگان هوایی در سال 90 كه رشد 18 درصدی را نسبت به سال 1389 نشان می دهد، صدور 160 هزار و 155 مجوز برای پروازهای داخلی، 62 هزار و 630 مجوز برای پروازهای بین المللی و تحویل و تحول 26 هواپیمای سنگین از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی كشوری در سال 1390 محسوب می شود.

اقتصام**1559/1594





:: برچسب‌ها: جزیره , اسپانیا , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: