معاون گردشگری كشور: ساماندهی تورهای مسافرتی بجد پیگیری شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، منوچهر جهانیان شنبه درگردهمایی معاونان گردشگری سازمان میراث، صنایع دستی وگردشگری كشور در بوشهرافزود: درایام نوروز 6/6 درصد مسافرت‎‏ها با تورهای مسافرتی، 8/23 درصد بدون تور اما با رزرو محل اقامت و 6/69 درصد مسافرت‏ها بدون تور و بدون رزرو محل اقامت و بدون برنامه‎ریزی انجام شده است.

وی اضافه كرد: این امر نشان می‎دهد كه برای ساماندهی تورهای مسافرتی باید اقدامی اساسی صورت گیرد.

جهانیان اظهارداشت: تخصصی كردن تورهای گردشگری و توسعه آنها برای توسعه سفرهای داخلی و خارجی دردست پیگیری است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: ساماندهی و استاندارد سازی دفاتر خدمات مسافرتی نیز باید به طور جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: سه هزار و 737 دفتر خدمات مسافرتی در كشور وجود دارد كه از این تعداد بیش از700 دفتر در حالت تعطیل و تعلیق هستند.

جهانیان بیان كرد: همچنین استاندارد سازی مراكز اقامتی در دستور كار است كه تاكنون 250 مركز اقامتی در كشور استاندارد سازی شده است و استاندارد سازی مابقی مراكز نیز دردست اجراست.

جهانیان ادامه داد: امسال تلاش كردیم براساس داده‎های استان‎ها برای ارایه خدمات و توزیع سفر برنامه‎ریزی و مقاصد سفر را شناسایی و معرفی كنیم.

وی بیان كرد: در نوروز امسال 51 میلیون و 275 هزار و 829 نفر در كشور مسافرت كردند كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1/34 درصد رشد داشته است.

جهانیان گفت: امسال در نوروز 66 میلیون و 623 هزار و 379 نفراقامت شبانه در اماكن اقامتی داشتیم كه نسبت به نوروز سال گذشته9/24 درصد رشد نشان می‎دهد.

وی اضافه كرد:ضریب اشغال اماكن اقامتی نیز3/69 درصد بوده كه اتفاق خوبی در این حوزه است.

جهانیان افزود: در برخی شهرها ضریب اشغال مراكز اقامتی 100 درصد و حتی بیشتر از آن بوده است در حالی كه مناطقی داشته‎ایم كه این رقم سه درصد بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری كشور گفت: تخمین درآمد حاصل شده ازمحل اسكان مسافران دراماكن اقامتی در نوروز امسال 579 میلیارد و654 میلیون تومان بوده است. ك/2

7209/539/681





:: برچسب‌ها: موزه , باند , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: