وزیر كشور: برای مقابله با حوادث طبیعی آمادگی كامل داریم
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ' مصطفی محمد نجار' روز شنبه در نشست یكروزه شورای عالی مدیریت بحران كه در وزارت كشور برگزار شد، افزود: اجرای طرح جامع خطرپذیری، آمادگی مسوولان در مقابله با حوادث طبیعی را افزایش می دهد.

در طرح جامع خطرپذیری، مقابله با حوادث طبیعی ازجمله وقوع سیل، زلزله و خشكسالی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینكه 450 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص می یابد، اظهار داشت: ایران از كشورهای حادثه خیز در دنیا است و همه دستگاه های ذیربط برای پیشگیری و مدیریت حوادث طبیعی باید دارای برنامه های مدون باشند.

محمد نجار ادامه داد: قانون تشكیل سازمان مدیریت بحران فرصت زیادی برای مدیریت حوادث غیرمترقبه و تدوین سیاست‌های اصولی مقابله با بلایای طبیعی در اختیار مسوولان قرار داده است.

به گفته وی، جلوگیری و پیشگیری از وقوع حوادث و همچنین كاهش حوادث زیانبار، انجام اقدامات سریع و ارایه خدمات در هنگام بروز حادثه، حمایت‌های لازم برای بازگرداندن شرایط به اوضاع عادی و بازسازی و نوسازی مناطق حادثه‌دیده، چهارمرحله پیوسته مدیریت بحران در حوادث است.

وی تصریح كرد برای اجرای طرح جامع خطرپذیری، لرزه نیازسنجی‌های اطلاعاتی، تهیه نقشه خطرپذیری استان‌ها با مقیاس مناسب و تحلیل از آسیب‌پذیری بخشی از شهرها مانند تهران، تبریز، مشهد، همدان، كرمان، كرمانشاه و زنجان انجام شده است.

وزیر كشور با بیان اینكه نیازسنجی‌های اطلاعاتی طرح جامع خطرپذیری سیل و خشكسالی نیز صورت گرفته است، گفت: اجرای این طرح به ما اطمینان می‌دهد كه در نقاط مختلف كشور چه حادثه‌ای رخ می‌دهد و مسوولان متناسب با نوع حادثه آمادگی‌های لازم انجام خواهند داد.

اجتمام **9022 ** 1569**





:: برچسب‌ها: تورنتو , لا , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: