بها دادن به مجلات علمی داخلی از تعهدات روسای جدید دانشگاه ها است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'عباس طائب' روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه شهید بهشتی افزود:‌ در جلسات هیات ممیزه دانشگاه ها نباید یك مقاله به صرف اینكه در مجلات داخلی به چاپ رسیده است كمتر توجه شود بلكه باید محتوای مقاله را درنظر گرفت.

وی با بیان اینكه روند غرب گرایی نباید در مورد چاپ مقالات علمی ادامه پیدا كند تاكید كرد: روسای دانشگاه ها باید به سمتی پیش بروند كه اعضای هیات علمی ما تشویق و ترغیب شوند كه مقالات تحقیقی خود را در مجلات داخلی چاپ كنند.

طائب یادآور شد: كسانی كه مقالات خود را هم در مجلات علمی داخلی و هم در مجلات علمی خارجی به چاپ رسانده اند می دانند كه روند چاپ مقالات علمی پژوهشی در مجلات علمی داخلی به مراتب وقت گیرتر و سخت تر است كه این مورد هم باید اصلاح شود.

وی به تاكید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام 90 درصد پژوهش های كشور در حوزه كاربرد اشاره كرد و گفت: ارتباط دانشگاه ها با حوزه كاربرد باید بیش از پیش توسعه یابد و تولید 90 درصد مقالات علمی نیز باید ناشی از فعالیت های كاربردی باشد.

مشاورعالی وزیر علوم با بیان اینكه 'اسلامی كردن دانشگاه ها' كاری یك روزه نیست و باید به صورت یك فرآیند مستمر، همیشگی و درازمدت به آن نگریست از سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی خواست تا به این موضوع بیش از گذشته توجه شود.

مراسم تودیع 'احمد شعبانی' رییس پیشین و 'محمد مهدی طهرانچی' سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی با حضور 'عباس طائب' مشاورعالی وزیرعلوم، 'محمود ملاباشی' معاون وزیرعلوم و رییس سازمان امور دانشجویان و تعدادی از اعضای هیات علمی و دانشجویان در محل سالن كنفرانس های بین المللی این دانشگاه برگزار شد.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: درختان , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: