مقدمات برگزاری مطلوب انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و كلات فراهم است
نوشته شده توسط : blpwjob

حجت الاسلام 'سیدحسن شریعتی' روز شنبه در نشست كارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم و كمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی در مشهد افزود: تمام ساز و كارهای برگزاری باشكوه مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و كلات فراهم شده و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات كمتر از دور نخست آن نیست و حضور پرشور در آن تكلیف شرعی و انقلابی است.

او اظهار داشت: در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، قوه قضاییه و دادگستری استان خراسان رضوی با تاكید بر اصل پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی كمك به برگزاری مطلوب و سالم انتخابات را در دستور كار خود قرار داده و با هر مورد تخلف برخورد بدون اغماض داشته است.

شریعتی گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مقایسه با انتخابات قبلی كمترین تخلف در استان خراسان رضوی به وقوع پیوست.

وی افزود: در مرحله نخست انتخابات در 11 حوزه انتخابیه استان هیچگونه تخلف انتخاباتی انجام نشد و در سایر حوزه های انتخابیه در مجموع 37 پرونده تخلف تشكیل شد.

او گفت: تعداد این پرونده ها در حوزه انتخابیه مشهد پنج فقره و در سایر حوزه های انتخاباتی بین یك تا چهار فقره بوده است.

رییس كل دادگستری خراسان رضوی افزود: از این تعداد سه پرونده مربوط به تخلف نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی بود كه برای رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد.

وی اظهار داشت: از قضات و دادستانهای استان خواسته شده با توجه به اصل سرعت، دقت و قاطعیت، در رسیدگی به پرونده های تخلفات انتخاباتی بدون اغماض با متخلفان برخورد كنند.

حجت الاسلام شریعتی گفت: اكثر پرونده های تخلف انتخاباتی مورد رسیدگی قرار گرفته و به دلیل ناكافی بودن دلایل و مستندات وقوع جرم، مختومه و قرار منع پیگرد قضایی برای آنها صادر شده است.

وی مهمترین تخلفهای انتخاباتی در این استان را تبلیغات خارج از محدوده ستادهای انتخاباتی، به راه انداختن كارناوالهای تبلیغاتی، تبلیغات زودرس و تهدید و تطمیع اشخاص برای رای به نامزدهای خاص، توهین و هتك حرمت افراد و توزیع اقلام انتخاباتی ذكر كرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی افزود: شش نفر از مدیران شهرستانی دستگاههای اجرایی استان نیز به دلیل تخلفات انتخاباتی از مسوولیت خود عزل شدند.

وی گفت: كارگروه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در این دوره انتخابات در 22 حوزه انتخابیه استان تشكیل شد و در قالب 179 جلسه و 610 مصوبه راهكارهای پیشگیری از این تخلفات را بررسی كردند.

حجت الاسلام شریعتی افزود: 90 درصد مصوبه های این جلسات اجرایی شده كه نقش مهمی در كاهش تخلفهای انتخاباتی داشته است.

وی همچنین گفت: كسانی می توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و كلات رای بدهند كه تا 15 اردیبهشت ماه و زمان برگزاری انتخابات به سن قانونی 18 سال رسیده باشند.

او افزود: اشخاصی كه به هر دلیل در مرحله نخست انتخابات رای نداده اند نیز می توانند در مرحله دوم این انتخابات رای دهند.ك/2

7490/664





:: برچسب‌ها: نیکون , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: