اندیشمند یونانی: دوران قاره پیر اروپا به سر آمده است
نوشته شده توسط : blpwjob

استاد 'استرگیوس كاتی خوریتس' اندیشمند سیاسی یونان روز یكشنبه در نشست خبری با ایرنا گفت: دوران حاكمیت و شكوفایی قاره پیر اروپا به سر آمده و مركزیت توجه و اهمیت جهانی به سوی آسیا و خاورمیانه تغییر كرده و آینده به آسیا و بویژه ایران تعلق دارد.

وی كه قبلاً استاندار منطقه 'پلیپونیس' واقع در جنوب و غرب یونان بوده، در این نشست خبری با اشاره به مشكلات غرب و اتحادیه اروپا تصریح كرد در چند قرن گذشته اروپا و غرب مركز توجه، تصمیم گیری و تجارت جهانی به شمار می رفت؛ ولی در این اواخر این نقش به سوی آسیا و كشورهای خاورمیانه چرخش یافته است.

استرگیویس در ادامه این نشست گفت: نقشه جهانی طوری تنظیم شده بود كه در هر طرف، انگلیس و كشورهای همپیمان آن كه روزی بصورت استعمارگر برجهان تسلط داشت، دیده می شد. درحالیكه با روند اوضاع سیاسی بوجود آمده، این شرایط بسرعت در حال تغییر است و قاره پیر اروپا در حال واگذاری نقش خود به كشورهای آسیایی و خاورمیانه است.

این اندیشمند یونان با اشاره به مشكلات اقتصادی اروپا درادامه افزود: اروپا دیگر قادر به اداره خود هم نیست و با مشكلات فراوان اقتصادی كه مشكلات سیاسی و اجتماعی را در پی دارد نیز مواجه است و كشورهای غربی تلاش می نمایند كه این وضعیت را به نفع خود تغییر دهند ولی با توجه به روند اوضاع این امر كار آسانی نه خواهد بود .

استرگیوس در ادامه افزود: نقش كشورهای آسیایی در حال افزایش است و نقش ایران در این راستا ممتاز و جمهوری اسلامی ایران در تعیین شرایط نقش محوری و مركزی را ایفا می كند و توجه جهانی را به خود جلب كرده و آینده متعلق به این كشور است.

وی در ادامه گفت: این مساله بسیار روشن می باشد، زیرا از یكطرف اروپا به علت روآوردن به مصرف گرایی و خوش گذرانی و از یك طرف دامن زدن به جنگ های سلطه طلبانه در نقاط مختلف جهان، در حال حاضر حتی جمعیت جوان كافی برای ارایه خدمات و كارهای علمی را ندارد و مردم قاره اروپا پیر شده، در حالیكه پویایی یك كشور و یك قاره به جمعیت جوان و تحصیلكرده آن بستگی دارد و ایران در این راستا از تمام كشورهای منطقه خاورمیانه و آسیا جلوتر است.

این استاد و اندیشمند یونانی یكی دیگر از علل اینكه كشورهای آسیایی و به ویژه ایران به محوریت مهمی در جهان مبدل شده را منابع سرشار انرژی ، اجرای سیاست های عقلانی در استفاده از این منابع طبیعی، سرمایه گذاری در رشد علمی كشور و استقلال در تصمیم گیری مسئولان و مردم قلمداد كرد و گفت: این امر باعث شده كه آینده به آسیا و بخصوص ایران تعلق گیرد.

استرگیوس در ادامه با اشاره به اینكه جنگ های مهم بین المللی در زمان بحران اتفاق افتاده، گفت: تاریخ نشان داده كه جنگ های بین المللی در زمان بحران اتفاق افتاده است ولی امیدوارم سلطه طلبان این اشتباه را مرتكب نشوند زیرا شرایط حال با آن زمان ها كاملاً متفاوت است و غرب خود با بحران اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی دست و پنجه نرم می كند كه چنین اقدامی باعث وخیم تر كردن اوضاع قاره پیر و جهان خواهد شد كه نه تنها منفعتی نصیبشان خواهد شد، بلكه دچار لطمه جبران ناپذیری خواهند گردید.

وی در ادامه افزود: در گذشته غرب برای تسلط بر منابع دیگر كشورها با نفوذ و بكار گیری رهبران این كشورها وارد عمل می شد، ولی هم اكنون و با شرایط به وجود آمده، دیگر مردم و حركت های مردمی در مورد سرنوشت خود تصمیم می گیرند و زمان قدرت سران وابسته به كشورهای قدرتمند و سلطه طلب با توجه به حركت های مردمی كه از مسایل بین المللی به خوبی آگاه هستند، به پایان رسیده است.

اروپام/2170** 1514





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: