ارزش ترانزیت خارجی گیلان فروردین امسال 187 درصد افزایش داشت
نوشته شده توسط : blpwjob

' پرویز تقوی ' عصر روز یكشنبه در مصاحبه با ایرنا ارزش ترانزیت خارجی استان در فروردین ماه امسال را یك هزار و 76 میلیارد و 350 میلیون ریال اعلام كرد.

وی همچنین وزن ترانزیت خارجی استان طی این مدت را 84 هزار و 722 تن عنوان و خاطرنشان كرد: وزن كالاهای ترانزیت شده نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 106 درصد افزایش داشته است.

به گفته تقوی: 94 درصد از كالاهای ترانزیت شده از گیلان از گمرك بندرانزلی و شش درصد از گمرك آستارا ترانزیت شده اند.

ناظر گمركات گیلان در تشریح فعالیت های گمرك گفت: بنزین و گازوئیل 55 درصد ، شمش آهن و مفتول كلاف 31 درصد ، تجهیزات نیروگاه چوب ، تخته و ماشین آلات 14 درصد از ترانزیت خارجی بندرانزلی و آستارا را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: كالاهای ترانزیت شده از گمركات انزلی و آستارا از كشورهای روسیه ، قزاقستان ، تركمنستان و آذربایجان به گمرك انزلی ، آستارا و حسن رود وارد و از گمركات مرزی باشماق و دوغارون به عراق و افغانستان ترانزیت شده است .

مدیركل گمرك انزلی دلیل افزایش ترانزیت خارجی را به كارگیری سیستم های مكانیزه به خصوص آسیكودای جهانی عنوان و اضافه كرد: با استفاده از این سیستم در رویه ترانزیت این امكان فراهم شد كه خدمات الكترونیكی از طرف گمرك ارائه و اسناد بین گمرك های مبداء و مقصد به صورت الكترونیك مبادله شود كه این امر افزایش سرعت و دقت را به همراه داشته است. ك/3

620/695/508





:: برچسب‌ها: سفر , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: