130 مقاله در همایش بین المللی ترانزیت و توسعه شرق ارائه می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دكتر 'خلیل خلیلی' روز یكشنبه به خبرنگاران در بیرجند اظهار داشت: از این تعداد 30 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه می شود.

با حضور معاون اول رییس جمهوری، همایش بین المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق(چابهار، بیرجند و سرخس) در روزهای 18 و 19 اردیبهشت به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین و برجسته سازی محور شرق عنوان كرد و گفت: در این راستا پتانسیلها و موقعیتهای جغرافیایی موجود در محور شرق شناسایی و مورد تصمیم گیری كارشناسان، سیاستمداران و اندیشمندان قرار می گیرد.

خلیلی افزود: بررسی راهكارهای توسعه و تقویت كریدور شمال و جنوب ایران، توجه وِیژه كشورهای مشترك المنافع (CIS) به آبهای آزاد جنوب از طریق جمهوری اسلامی ایران و اجرایی شدن راه آهن چابهار - بیرجند - سرخس از دیگر اهداف برپایی این همایش است.

وی گفت: زیرساختها و برنامه ریزی حمل و نقل زمینی (ریلی، جاده ای)، امنیت و توسعه پایدار، تجارت، بازاریابی و كریدورهای بین المللی كارگزاری، تشكلهای صنفی و خدمات وابسته، سرمایه گذاری، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله محورهای اصلی این همایش است.

خلیلی از حمل و نقل هوایی و دریایی، چشم انداز آتی، مدیریت، قوانین و مقررات فناوری، سیستمها و ایمنی و آموزش ترانزیت و استانداردهای وابسته به عنوان دیگر محورها اصلی همایش نام برد.

وی افزود: تاثیر توسعه بخشهای مختلف اقتصادی خراسان جنوبی بر توسعه محور شرق، ابعاد ملی و بین المللی توسعه خراسان جنوبی در فعال سازی محور ترانزیتی شرق، تنگناها و چالش های فراروی ایفای نقش خراسان جنوبی در توسعه ترانزیت محور شرق، مشاركت بخش خصوصی در توسعه خراسان جنوبی نیز بخشی از محورهای فرعی همایش هستند.

خلیلی همچنین بررسی نقش زیرساختهای خراسان جنوبی در توسعه سرمایه گذاری در شرق كشور، بررسی آینده تجارت و صادرات در شرق كشور، نقش متقابل استانهای واقع در محور شرق در توسعه تجارت خارجی و وضعیت سرمایه گذاری و زیرساختهای مورد نیاز محور شرق در افق 1404 از دیگر محورهای فرعی همایش برشمرد.

به گفته وی، محور شرق از چابهار آغاز و با گذر از زاهدان، بیرجند و مشهد به مرزهای شمالی كشور متصل و موجب اتصال كشورهای منطقه به آبهای آزاد می شود كه از اهمیت ویژه ای برای ایران و همچنین كشورهای همجوار برخوردار است.

خلیلی دیدار مدعوین از اماكن تاریخی و اقتصادی بیرجند، برگزاری نشستهای تخصصی، برگزاری كارگاه های آموزشی و امضای تعدادی تفاهم نامه را، از جمله برنامه های جانبی این همایش برشمرد و گفت: این همایش در دو جنبه علمی و اجرایی برگزار می شود.

دبیر اجرایی همایش بین المللی ترانزیت و توسعه محور شرقوی در خصوص میهمانان همایش گفت: وزیر راه و شهرسازی، تعدادی از وزرا و مدیران كل وزراتخانه ها، استانداران مسیر محور شرق از جمله میهمانان كشوری همایش هستند.

خلیلی افزود: حضور 10 وزیر از كشورهای مرتبط با این محور، وزیر حمل و نقل افغانستان، وزیر راه آهن پاكستان، معاون كابینه وزرا در امور حمل و نقل كشور تركمنستان، وزیران حمل و نقل كشورهای تاجیكستان، قرقیزستان، ازبكستان، تركیه، عمان و هندوستان، سفیران كشورهای ارمنستان، افغانستان، ازبكستان، قرقیزستان، تركمنستان، تركیه، سوریه، عراق، كویت، چین قزاقستان، هندوستان و عمان و هفت موسسه بین المللی را از دیگر میهمانان دعوت شده در این همایش هستند. 

استادان، پژوهشگران و سیاستگذاران داخل و خارج كشور در حوزه ترانزیت و به طور اخص محور چابهار - بیرجند – سرخس، از دیگر شركت كنندگانی هستند كه وی به آنها اشاره داشت.

خلیلی با بیان اینكه شركتها و موسسات متعددی حامیان برگزاری این همایش بودند، تصریح كرد: حامیان عمده این همایش شركتهای وابسته به وزرات راه و شهرسازی هستند.

666/110/330





:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: