پوركاظمی : اردونشینان المپیكی مشكلی از نظر پزشكی ندارند
نوشته شده توسط : blpwjob

دكتر لطفعلی پوركاظمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به آمادگی كامل این فدراسیون در رسیدگی به مشكلات پزشكی ورزشكاران اعزامی به المپیك اشاره كرد و افزود : با توجه به تمهیداتی كه دركمیته ملی المپیك اندیشیده شده، تمامی افراد حاضر دراردو وكسانی كه در مسابقات آینده به جمع مسافران لندن خواهند پیوست، زیر پوشش كامل خدمات پزشكی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به انجام معاینات مختلف پزشكی از ورزشكاران حاضر در اردو در كمیسیون پزشكی كمیته ملی المپیك افزود:تاكنون این معاینات درخصوص 44 تن از افراد ملی پوش انجام شده است.

به گفته رئیس كمیسیون پزشكی كمیته ملی المپیك افراد مراجعه كننده تحت ازمایشات قلب ، كبد ، داخلی ( بررسی سلامت اندامهای داخلی )، عضلات ، ارتوپدی ، چشم پزشكی و دندانپزشكی قرار گرفتند.

وی آزمایشات كامل خون راازدیگرموارد انجام شده بر روی افرادمراجعه كننده به كمیسیون پزشكی كمیته ملی المپیك ذكر كرد .

دكتر پوركاظمی افزود: به منظور رسیدگی هرچه بهتر به تمامی امور ورزشكاران یاد شده كمیته تداركاتی المپیك 2012 در روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می شود و با توجه به حضور تمامی مسوولان، پرونده تك تك ورزشكاران ، مربیان و روسای فدراسیونهای ورزشی مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد.

وی گفت: در خصوص آماده سازی هرچه بهتر ورزشكاران برای حضوری موفق در المپیك لندن كتابچه آشنایی با دوپینگ و راهنمای كامل ورزشی برای حضوری سالم در لندن در اختیار تمامی سهمیه داران المپیك قرار گرفته است.

رییس فدراسیون پزشكی ورزشی در ادامه گفت: حضور پرتعداد و متنوع ورزشكاران در المپیك لندن از افتخارات هر یك از كشورهای شركت كننده محسوب می شود وبرای ما باعث افتخار است امسال ضمن برآورد پیش بینی ها در خصوص حضور پرتعداد ورزشكاران در رشته های مختلف ورزشی نیز نمایندگان لایقی را به لندن اعزام كنیم.

وی افزود:درخصوص رشته بوكس قالب محافظ دندانی مطابق فضا و ویژگی های سهمیه داران این رشته طراحی و در اختیار تك تك این عزیزان قرار گرفت.

به گفته دكتر پوركاظمی این فدراسیون آمادگی لازم را برای طراحی وساخت این محافظ های دندان برای سایر رشته های داوطلب از جمله رشته های تكواندو و جودو را دارد.

وی بااشاره به این نكته كه تمامی كارهای پزشكی مربوط به ورزشكاران كاروان پاراالمپیك جمهوری اسلامی ایران در كمیسیون پزشكی ویژه همین فدراسیون انجام می شود،افزود : بر اساس اعلام منابع رسمی برای المپیك 2012 لندن 5 هزار تست دوپینگ شامل 4 هزار تست ادرارویك هزار تست خون و برای پاراالمپیك نیز1300 تست دوپینگ پیش بینی شده است كه در زمان برگزاری این دوره در لندن گرفته خواهد شد.

1647/1590





:: برچسب‌ها: خانه , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: