هنر شهید مطهری در آثارش ارایه روش خلاقانه برای پاسخگویی به مسایل است
نوشته شده توسط : blpwjob

' محمد حسنی ' روز دوشنبه و درآستانه روز معلم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: با ارزش ترین سرمایه گذاری ها در جوامع، سرمایه گذاری در حوزه تعلیم و تربیت است و همین امر منجر به ارتقا سطح رشد و تعالی معلمان در جامعه خواهد شد.

وی شهید مطهری را الگویی برجسته برای جامعه و به خصوص فعالان در حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: پیشرفت و سعادت جامعه در رشد و تعالی فعالان این حوزه و به ویژه معلمان است.

پژوهشگر ارشد آموزش و پرورش با اشاره به پیچیدگی ها و اهمیت فرایند تربیتی در حوزه های آموزشی كشور اظهار داشت: در فرایند تعلیم و تربیت جنبه های كیفی بسیار بیشتر از جنبه های كمی مطرح است.

حسنی با بیان اینكه شغل معلمی از مشاغل حساس و تاثیر گذار در جامعه اسلامی است افزود: حساسیت این شغل به این دلیل است كه موضوع و هدف این كار با تعالی وجودی انسان سر و كار دارد.

وی همچنین به فعالان حوزه تعلیم و تربیت توصیه كرد كه خلاقانه و مبتكرانه با نیازهای نوجوانان و جوانان برخورد كنند و پاسخ دهند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات در ادامه به نقش تعیین كننده اولیای دانش آموزان و خانواده ها به عنوان پلی ارتباطی در فرآیند آموزشی تاكید كرد و گفت: مدرسه و خانواده دو نهاد مكمل در راستای برنامه های آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.

وی همچنین به نزدیكی و تعامل بیشتر این دو نهاد تاثیر گذار بر آینده دانش آموزان اشاره كرد و بیان داشت: خانواده می تواند عاملی سازنده در غنی سازی محیط های آموزشی به خصوص مدرسه باشد و از سوی دیگر مدرسه باید در جهت بالفعل كردن استعدادهای دانش آموزان تلاش كند.

اجتمام**1313**1569**





:: برچسب‌ها: جشنواره , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: