وزارت امور خارجه ایران قرآن‌سوزی یک کشیش آمریکایی را محکوم کرد
نوشته شده توسط : blpwjob

وزارت امور خارجه ایران بر ضرورت "عذرخواهی فوری" دولت آمریکا تاکید کرده است

در واکنش به اقدام یک کشیش آمریکایی در سوزاندن یک جلد قرآن، وزارت امور خارجه ایران آنچه را "اقدام سخیف، توهین‌آمیز و تحریک‌کننده یک کشیش‌نمای آمریکایی" خواند، محکوم کرده و خواهان عذرخواهی دولت آمریکا شده است.

وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه، یازدهم اردیبهشت، در بیانیه‌ای مطبوعاتی، سوزاندن قرآن توسط یک کشیش در آمریکا را اقدامی توهین‌آمیز خواند و تصریح کرد: "جامعه بین‌المللی در انتظار واکنش فوری، شدید و صریح دولت آمریکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پیشگیری از تکرار چنین جنایت فرهنگی است."

روز یکشنبه، ۲۹ آوریل (دهم اردیبهشت)، گزارش شد که تری جونز، کشیش جنجال‌آفرین آمریکایی، یک جلد قرآن را به آتش کشیده است.

گفته شد که وزارت امور خارجه آمریکا از آقای جونز خواسته است تا با در نظر داشتن عواقب این کار، از تصمیم خود صرفنظر کند، ولی او گفت که در اعتراض به بازداشت یوسف ندرخانی، کشیش ایرانی، به قرآن‌سوزی دست می‌زند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: "این اقدامات سخیف کشیش آمریکایی، باعث ایجاد تنفر مذهبی شده و خشم و انزجار مسلمانان جهان را در پی خواهد داشت. امری که مسئولیت دولت امریکا را در عدم اقدام برای پیشگیری از تکرار چنین اقدامات افراط گرایانه‌ای سنگین‌تر می‌کند."

در این بیانیه همچنین با اشاره به آنچه "جنایات پیشین نیروهای نظامی آمریکا در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو" و نیز "قرآن‌سوزی در زندان بگرام افغانستان" خوانده شده، بر ضرورت "عذرخواهی فوری" دولت آمریکا از جهان اسلام تاکید شده است.

حسین ابراهیمی، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز روز دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت، با بیان این که "هیچ یک از ادیان الهی مقدسات آیین دیگر را زیر سوال نمی‌برد"، خواهان اعدام تری جونز، کشیش آمریکایی، شده است.

خبرگزاری فارس به نقل از این نماینده مجلس ایران گزارش داده است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شکایت از تری جونز را بررسی خواهد کرد.

اقدام مشابه آقای جونز در برنامه‌ریزی برای سوزاندن قرآن در ماه مارس گذشته زمینه‌ساز اعتراضاتی گسترده در افغانستان شده بود.

او تابستان گذشته نیز تهدید کرد که در سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر به اقدام مشابهی دست خواهد زد، ولی بعدا از این تصمیم منصرف شد.

یوسف ندرخانی، کشیش پروتستان، که تری جونز در اعتراض به بازداشت او در ایران، قرآن‌سوزی کرده است، در اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی، در ایران بازداشت شد.

او در ۱۹ سالگی دین خود را از اسلام به مسیحیت تغییر داده و گفته شده است که به دلیل خودداری از "بازگشت به دین اسلام" با مجازات اعدام روبروست.





:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: