اساسنامه پیشنهادی برای ثبت قانونی صنوف سینمایی تدوین شد
نوشته شده توسط : blpwjob

'حسین زندباف' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اساسنامه صنوف سینمایی آماده شده است و به زودی این اساسنامه پس از تایید به صنوف ارایه می شود.

وی ادامه داد: وظیفه كمیته ساماندهی صنوف سینمایی كمك به اصناف برای ثبت در وزارت كشور كمك می كند و اساسنامه صنوف نیز در این جهت تدوین شده است.

سخنگوی كمیته ساماندهی صنوف سینمایی درباره همراهی اصناف با این كمیته برای ثبت در وزارت كشور یادآور شد: ما هیات ساماندهی صنوف سینمایی هستیم و وظایف ما مشخص است. برخی از صنوف خانه سینما تمایلی برای ثبت قانونی نداشتند و در عین حال برخی از صنوف نیز در این راه پیش قدم شدند.

زندباف ادامه داد: از میان 29 صنف موجود، چند صنف مربوط به تهیه كنندگان می شود و با این اصناف كاری نداریم و جامعه تهیه كنندگان سینما كه ثبت قانونی دارد را به رسمیت می شناسیم.

وی یادآورشد كه چند صنف همچون بازیگران، كارگردانان، فیلمبرداران و تدوین كنندگان هنوز جواب مثبت به ما نداده اند.

به گفته سخنگوی كمیته ساماندهی صنوف سینمایی، اساسنامه صنوف برای برخی اصناف همچون دستیاران و برنامه ریزان ارسال شده و تلاش ما بر این است همه اصناف بدور از چند دستگی به طور یكپارچه در سینما فعالیت كنند.

زندباف تاكید كرد:صنف سینماداران، بدلكاران،چهره پردازان، جلوه های ویژه، لابراتوآر برای ثبت مشكلی ندارد و در عین حال برخی از این صنوف همچون سینماداران از سال های دور ثبت قانونی داشته اند و در این میان با منتقدان سینمایی نیز صحبت هایی برای ثبت قانونی انجام شده است.

وی گفت: حدود 15 صنف سینمایی برای ثبت قانونی در وزارت كشور با كمیته ساماندهی صنوف همكاری می كنند و تاكید دارم این ثبت قانونی به سود همه صنوف سینمایی است.

سخنگوی كمیته ساماندهی صنوف سینمایی افزود: هر صنفی از هر راهی می تواند به ثبت قانونی برسد و كمیته ساماندهی صنوف آماده است همه اصناف را در این راه یاری كند.

زندباف تاكید كرد: اساسنامه تدوین شده بر اساس منافع صنوف سینمایی طراحی شده و این اساسنامه تنها به صنوف سینمایی پیشنهاد می شود.

وی گفت: پس از تایید این اساسنامه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،این اساسنامه به صنوف سینمایی پیشنهاد می شود و مهم آنكه این اساسنامه با اساسنامه های خود صنوف تفاوت زیادی ندارد.

سخنگوی كمیته ساماندهی صنوف سینمایی یادآور شد: تشكیل كانون صنوف سینمایی ارتباطی به ما ندارد و این موضوع زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می شود و وظیفه ما كمك به ثبت قانونی صنوف سینمایی است.

زندباف تاكید كرد: ثبت قانونی صنوف سینمایی موجب می شود در هر دوره و دولتی این صنوف بتوانند به طور قانونی به فعالیت های مجاز خود در عرصه سینما ادامه دهند.

فراهنگ**1983**





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: