جنبش های جدید اجتماعی نقش سازنده ای در تحقق نظم منطقه خاورمیانه دارد
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمدرضا دهشیری' روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش ادیان و بیداری معاصر به خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: بیداری ادیان در شرایط كنونی در حقیقت راهی برای بازگشت به خویشتن و بازگشتی آگاهانه برگرفته از ارزش های الهی، معنوی و وحیانی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه اساس جنبش های جدید اجتماعی بر مبارزه با ظلم، تبعیض، ستم حاكمان و مقابله با سیاست های توسعه طلبانه آمریكا و رژیم صهیونیستی در منطقه است این جنبش به نوعی می تواند با استفاده از اینترنت و فضای مجازی به مقابله آگاهانه با زورگویان بپردازد.

دبیر همایش بین المللی ادیان و بیداری معاصر با بیان اینكه جنبش های جدید اجتماعی، نتیجه بازاندیشی انسان معاصر در مطالبات خود است، خاطرنشان كرد: این نهضت ها اكنون موضوع مطالبات و تحقیقات جامع و عمیق نهادهای علمی و فرهنگی است.

دهشیری ادامه داد: جهان معاصر اینك با پدیده نوظهور بیداری و خیزش آگاهانه مردم عدالتخواه و كرامت خواه در سراسر جهان روبرو است از این رو می طلبد تا رهبران و اندیشمندان با بررسی عمیق و اطلاع از شرایط موجود، راهكارهای مناسب برای به سرانجام رسیدن این جنبش های جدید را فراهم سازند.

وی اظهار داشت: بررسی چالش ها و راهكارهای فراروی بیداری دینی و اسلامی از سوی پیروان ادیان مختلف اگر به درستی صورت گیرد می توان به آینده درخشان جنبش های جدید اجتماعی و تحقق اهداف این جنبش ها مبنی بر مبارزه با ظلم و ستم حاكمان مستبد امیدوار بود.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یادآور شد: البته در این میان نقش آموزه ها و تعالیم اسلامی را نباید نادیده گرفت چرا كه با بهره گیری از این آموزه ها قادر خواهیم بود نظارت و هدایت بهتری بر جریان های بیداری معاصر داشته باشیم.

وی خاطرنشان كرد: بشر امروز برغم تمامی تلاش های دشمنان خواستار تحقق آرمان های عدالتخواهانه جنبش های جدید است و این مساله نقش و وظیفه رهبران و پیروان ادیان را سنگین تر خواهد كرد.

همایش بین المللی ادیان و بیداری معاصر كه از دوشنبه - 11 اردیبهشت ماه - در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه آغاز به كار كرده، عصر امروز پایان می یابد.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: عکاسی , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: