22درصد تولید گوشت قرمز كشور توسط عشایر تامین می شود
نوشته شده توسط : blpwjob

'جهانشاه صدیق' روز سه شنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: عشایر كشور همچنین با در اختیار داشتن 800 هزار هكتار اراضی كشاورزی و باغی، پنج درصد تولیدات بخش كشاورزی كشور را تامین می كنند كه این ارقام نشان می دهد طرح تنوع در مشاغل عشایری و افزایش درآمد و معیشت آنان از طریق دیگر كارهای جنبی از جمله زراعت و باغداری موفق بوده است.

وی گفت: در سال اول برنامه چهارم، اراضی كشاورزی عشایر كشور حدود 200هزار هكتار بود ولی هم اكنون این رقم به بیش از 800 هزار هكتار رسیده است.

رییس سازمان امور عشایری كشور در ادامه افزود: افزایش تولید90 هزار تن گوشت قرمز از طریق پرواربندی در طول برنامه پنج ساله برنامه پنجم هدف گذاری شده كه سال گذشته یعنی سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه تولید 17هزار و 500 تن گوشت قرمز محقق شد كه امیدواریم تا پایان برنامه پنجم در سال 1394این میزان افزایش تولید گوشت قرمز به 90 هزار تن برسد.

صدیق افزود: امسال برای اجرای طرح زیرساختی و فراهم كردن امكانات رفاهی یك هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای سازمان امور عشایری اختصاص یافته است در حالی كه این رقم در سال گذشته یك هزار میلیارد ریال بود.

وی گفت: تلاش می كنیم با تامین زیرساخت های لازم در مناطق عشایری كشور، شرایط را برای افزایش تولیدات و سطح معیشت عشایر فراهم كنیم.

رییس سازمان امور عشایری كشور افزود: در طول برنامه پنجم توسعه، 20درصد افزایش فعالیت های عمرانی و تولیدی در مناطق عشایری كشور پیش بینی كردیم كه طبق همین برآورد رشد چهاردرصد را در سال 1390 هدف گذاری شد, ولی عملا در این سال 5/7 درصد در شاخص های توسعه و هشت درصد در تولیدات عشایری را تجربه كردیم كه به نوبه خود موفقیت خوبی در توسعه مناطق عشایری كشور رقم زد.

صدیق افزود: رشد تولیدات و شاخص های توسعه ای عشایر بر اساس گزارش های دقیق همه استان های عشایری كشور بدست آمده است.

وی به تعامل خوب سازمان های مرتبط با عشایر كشور از جمله سازمان دامپزشكی، جهاد كشاورزی ،منابع طبیعی كه در مجموعه وزارت جهاد كشاورزی وجود دارد, اشاره كرد و گفت: در طول برنامه چهارم سازمان امور عشایری برای اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی مناطق عشایری كشور دو هزار و 800 میلیارد ریال هزینه شده در حالی كه این رقم در سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با عشایر به پنج هزار و 200میلیارد ریال رسید كه این نشان می دهد تعامل سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی با سازمان امور عشایری در خور تحسین بوده است.

رییس سازمان امور عشایری كشور به طرح اسكان عشایر كشور در كانون های عشایری اشاره كرد و گفت: هم اكنون در یك هزار و 500 نقطه كشور اسكان عشایر وجود دارد كه یك هزار و 100كانون به صورت خودجوش و حدود 380كانون اسكان توسط سازمان مدیریت می شود.

وی گفت: معتقدم ابتدا باید امكانات و زیرساخت های لازم و زمینه های معیشت عشایر در كانون های اسكان فراهم شود تا درآمد و معیشت عشایر بهبود یابد.

صدیق همچنین به تقویم كوچ عشایر و برخی مشكلات كه در این خصوص وجود دارد اشاره كرد و گفت: تسریع و یا تاخیر در كوچ عشایر به شرایط محیطی و اقلیمی بستگی دارد, ولی زمان بینابین در كوچ عشایر كه حدودا یك ماه می باشد باید از طریق توزیع علوفه دستی پیگیری و اجرایی شود تا به تولیدات عشایر صدمه ای وارد نشود.

بر اساس آمارگیری سال 1387 حدود 212 هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر یك میلیون و 250هزار نفر در مناطق عشایری كشور زندگی می كنند.

ك/3 646/320





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , آسیا , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: