مركز ملی متن باز ایران ، نهاد متولی مهاجرت به نرم افزارهای آزاداست
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا ،' علی اصغر انصاری ' روز چهارشنبه در همایش 'مهاجرت به نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز' ، كه در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد ، اظهار داشت : اگر الزام مهاجرت به نرم افزارهای متن باز را بپذیریم ، یك نهاد متولی نیاز داریم كه راهبری این مهاجرت را انجام دهد .

وی افزود: مزایای مختلف نرم افزارهای متن باز مانند انتقال فناوری ،‌خوداتكایی و رشد صنعت نرم افزار و رفع وابستگی و استقلال صنعت فناوری اطلاعات ، موجب شده حركت شتابانی به سوی پذیرش نرم افزارهای آزاد متن باز در كشورهای جهان به وی‍ژه كشورهای در حال توسعه انجام پذیرد.

انصاری با اشاره به اینكه متن باز به معنی جایگزینی نرم افزارهای انحصاری با نرم افزارهای معادل متن باز در تمامی زمینه ها است، افزود: با توجه به ضرورت ایجاد نهاد متولی متن باز در كشور ، ' مركز متن باز ' زیر نظر سازمان فناوری اطلاعات ایران تشكیل شده است.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاكید بر این نكته كه پیاده سازی شبكه ملی اطلاعات، بهترین فرصت برای توسعه مركز متن باز است ،از بخش خصوصی ، دولتی و كاربران نرم افزارها خواست با این مركز همكاری كنند .

انصاری توسعه مخازن نرم افزاری را بخشی از طرح مهاجرت به نرم افزارهای متن باز عنوان كردو گفت:توسعه مخازن نرم افزاری موجب صرفه جویی در پهنای باند اینترنت، ‌افزایش سرعت دسترسی به نرم افزارها و افزایش كیفیت شبكه ملی اطلاعات خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه ‌ یكی از تكالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شبكه ملی اطلاعات است كه مطالعات و معماری آن انجام شده است ،‌ادامه داد: معماری شبكه ملی اطلاعات لایه های مختلفی دارد و در مرحله اول تمام دستگاهها باید داده ها و بانك اطلاعاتی خود را به روز كنند .

وی با بیان اینكه هیچ خدمات الكترونیكی در زیر ساخت دولت الكترونیك نیست كه در شبكه ملی اطلاعات دیده نشده باشد،افزود:كشور نیازمند یك برنامه جامع و هدفمند در این بخش است و این در حالی است كه تاكنون كشور ما تجربه خاصی برای مدیریت كلان این بخش نداشته است.

اقتصام ** 1579 **1561





:: برچسب‌ها: روش , کودک , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: