برقراری آرامش متزلزل در مرز سودان و سودان جنوبی
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جوبا، 'فیلیپ آگر' سخنگوی ارتش سودان جنوبی پس از درخواست شورای امنیت سازمان ملل از دو كشور برای پایان دادن به درگیری‌هایشان ظرف 48 ساعت و بازگشت به مرزهای قانونی خود، گفت: هیچ گزارشی از درگیری و حملات هوایی در مرزهای دو كشور دریافت نكرده ایم.

وی ادعا كرد: با این حال ارتش سودان همچنان آماده است تا به مواضع ما حمله كند اما از روز سه شنبه به بعد هیچ درگیری گزارش نشده است.

سخنگوی ارتش سودان جنوبی گفت: در صورت وقوع حمله ای دیگر و آغاز تنش، ارتش سودان جنوبی به طور كامل در موضع دفاعی قرار می گیرد.

درگیری‌های مرزی اخیر میان سودان و سودان جنوبی دو كشور را تا مرز وقوع جنگی تمام عیار پیش برد.

درگیری های جدید به دنبال حمله سودان جنوبی به منطقه نفت خیر 'هجلیج' و تصرف این منطقه آغاز شد. این اقدام سودان جنوبی محكومیت بین المللی به دنبال داشت و سرانجام نیروهای ارتش سودان جنوبی از این منطقه خارج شدند.

با این حال پس از خروج نیروهای ارتش سودان جنوبی از هجلیج، هواپیماهای ارتش سودان مواضع سودان جنوبی را هدف قرار دادند كه ادامه این تنش میان دو كشور باعث شد شورای امنیت سازمان ملل به سودان و سودان جنوبی هشدار دهد.

شورای امنیت سازمان ملل از اتحادیه افریقا خواست تا برای اغاز مذاكرات صلح میان سودان و سودان جنوبی اقدام كند. شورای امنیت همچنین از دو طرف درگیر خواست تا مذاكرات صلح تحت میانجیگری اتحادیه آفریقا را ظرف دو هفته از سر بگیرند.

'دنگ آلور كول' وزیر امور كابینه سودان جنوبی گفت كه كشورش متعهد به دنباله روی از خواسته های شورای امنیت سازمان ملل است.

سودان جنوبی اعلام كرد در حالیكه مرز دو كشور روز پنج شنبه آرام بوده است اما نگرانی ها در مورد آغاز دوباره درگیری ها همچنان وجود دارد.

مترجمام**9234**1414





:: برچسب‌ها: ابرها , عشق , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: