كتاب 'شناخت‌ نامه تئاتر دینی' در نمایشگاه تهران
نوشته شده توسط : blpwjob

'منوچهر اكبرلو' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: طی سالیان گذشته پژوهشی هایی را به صورت متمركز روی مضامین، تعاریف و شیوه های اجرایی تئاتر دینی در ایران و سایر نقاط جهان انجام داده اند كه تعدادی از آنها به صورت جداگانه در نشریات تخصصی

تئاتر كشور منتشر شده است.

وی ادامه داد: با جمع آوری آنها و همچنین تكمیل شدن نگارش سایر پژوهش های باقی مانده ، 25 مقاله تحقیقاتی و پژوهشی را درباره تئاتر دینی در قالب كتاب 'شناخت نامه تئاتر دینی' به ناشر سپردم كه خوشبختانه به موقع منتشر شد و در نمایشگاه كتاب مجال عرضه یافت.

به گفته این مدرس دانشگاه ،'تعریف‌ ها'، 'مصداق‌ ها' و 'اختلاف نظر ها' در باره مقوله ای به نام تئاتر دینی از مهمترین مباحثی است كه سعی كردم در این مقالات به صورت جامع به آنها پرداخته شود و در این میان علاوه بر تئاتر دینی در كشور خود به اینگونه نمایشی در سایر نقاط جهان نیز نگاه داشته ام تا جامعیت اثر در تمامی ابعاد خود حفظ شود.

اكبرلو ادامه داد: در كتاب شناخت نامه تئاتر دینی سعی كردم به این سوال مهم كه نمایش‌ های سنتی در كجای تئاتر دینی قرار گرفته و چگونه می‌ توان از عناصر و تكنیك‌ های آن در جهت تولید آثار نمایشی با محتوای دینی استفاده كرد؟ پاسخ دهم، چرا كه بدون شك آیین ها و خرده آیین های نمایشی به عنوان بخشی از نمایش های سنتی ایرانی در روند تولید آثار تئاتر دینی نقش مهمی را ایفا كرده اند.

این نویسنده و منتقد تئاتر توضیح داد: تمركز بر مطلب یادشده می تواند به توسعه بیشتر تئاتر دینی ایرانی در كشور منجر شود.

كتاب 'شناخت نامه تئاتر دینی' را نشر 'حوا' منتشر كرده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) بر پاست.

فراهنگ** 9266





:: برچسب‌ها: شب , برف , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: