معاون وزیر جهاد كشاورزی: بین مراتع و تعداد دام كشور تعادل نیست
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا 'علیرضا اورنگی' شامگاه پنجشنبه در بازدید از منطقه بودجان شهرستان دهاقان به طرح مدیریت پایدار مراتع كشور اشاره كرد و افزود: این طرح در سازمان مراتع، جنگل داری و آبخیزداری دنبال می شود كه با پشتیبانی و حمایت دولت و مسئولان می توان این طرح را بهتر اجرا كرد.

معاون وزیر با اشاره به وجود 82 میلیون هكتار مرتع غنی، فقیر و متوسط در كشور اظهار داشت: مراتع عموما از منابع ملی و دارای طرح و پروانه چرا و بهره برداری می باشد.

وی آموزش، فرهنگ سازی و ترویج استفاده و بهره برداری از منابع طبیعی را دو عنصر اصلی برای حفظ و تقویت منابع طبیعی دانست و افزود:هم اینك 32 میلیون هكتار بیابان و

3/14 میلیون هكتار جنگل در كشور وجود دارد.

مدیر كل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان نیز با اشاره به وسعت 7/17 میلیون هكتاری استان گفت: شش میلیون و 300 هزار هكتار از این وسعت را مراتع استان به خود اختصاص داده است.

'محمدحسین شاملی' به 41 هزار بهره بردار در مراتع استان اصفهان اشاره و تصریح كرد: پنج هزارو 600 خانوار عشایر قشقایی و چهار هزار خانوار عشایر بختیاری در استان وجود دارد.

وی استحصال 375 میلیون مترمكعب آب در هر نوبت بارندگی را یكی از موفقیت های طرح 5/1 میلیون هكتاری آبخیزداری استان عنوان و اظهار امیدواری كرد در آینده نزدیك طرح مرتع داری تمام مراتع استان تهیه شود.

شهرستان شهرضا در 80 كیلومتری جنوب اصفهان واقع است .

پ/7144/1042/506





:: برچسب‌ها: سفر , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: