راهپیمایی اعتراضی در کابل علیه 'کشتار هزاره‌ها' در پاکستان
نوشته شده توسط : blpwjob

هزاره‌های پاکستان خود را قربانی قتل‌های هدفمند می‌دانند

صدها نفر در کابل، پایتخت افغانستان علیه آنچه که نسل‌کشی هزاره‌ها در کویته پاکستان خوانده شده، اقدام به راهپیمایی اعتراضی کرده‌اند.

این تظاهرات در ادامه اعتراضهای گسترده هزاره‌ها در شهرهای مختلف افغانستان و برخی کشورهای جهان علیه قتل‌های هدفمند هزاره‌ها در شهر کویته پاکستان صورت گرفته است.

در ماههای اخیر دهها فرد هزاره‌تبار در این شهر هدف حملات مسلحانه قرار گرفته و کشته شده‌اند. هزاره‌های کویته خود را قربانی قتل‌های هدفمند می‌دانند.

معترضان روز جمعه، ۱۵ ثور/اردیبهشت در میدان شهید مزاری در غرب کابل تجمع کردند و با صدور قعطنامه‌ای، این کشتار را به "تروریستهای محلی و بین المللی" نسبت دادند.

'سهل‌انگاری'

آنها در بخشی از این قطعنامه خواستار اقدامات جدی‌ نیروهای امنیتی و دادگاه عالی پاکستان برای دستگیری و محاکمه این کشتار شده اند.

سازمان دهندگان این تظاهرات نیروهای امنیتی پاکستان را متهم به "سهل‌انگاری" در این مورد کرده و گفته اند که این امر باعث شده که کشتار هزاره‎ها در پاکستان به وسیله گروههای تروریستی به "امر روزمره و عادی" تبدیل شود.

تظاهرکنندگان کابلی علیه پاکستان شعار سر دادند و در یکی از شعارهای آنها آمده است: "پاکستان جنایت را رها کن" و در شعار دیگری آمده که "نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید".

تظاهرکنندگان از دادگاه بین المللی کیفری خواستند تا کشتار هزاره ها در پاکستان به عنوان "جنایت علیه بشریت" مورد بررسی قرار دهند.

معترضان در این راهپیمایی از سازمان ملل و دادگاه بین المللی کیفری خواسته اند که کشتار هزاره ها در پاکستان را به عنوان "جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی" مورد بررسی قرار دهند.

هزاره‌ها پیش از این در شهرهای بامیان و نیلی در مرکز افغانستان هم اقدام به راهپیمایی مشابهی کرده‌اند.

همچنین اخیرا دهها تن از فعالان هزاره‌ در مقابل سفارت پاکستان در شهر لندن اقدام به راهپیمایی اعتراضی مشابه کردند.

عبدالله اکبری، از این فعالان، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که خشونت‌ علیه هزاره‌ها با سایر خشونت‌های فرقه‌ای و نزاع شیعیان و سنی‌ها در پاکستان متفاوت است.

او گفت، هزاره ها مسئولیت این قتل‌ها را، که وی "کشتار کور شیعیان هزاره" توصیف می‌کند، تا اندازه‌ای متوجه لشکر جنگوی می‌دانند. پیشتر رحمان ملک‌زاده، وزیر داخله پاکستان نیز لشکر جنگوی و سپاه صحابه را مسئول قتل شیعیان هزاره دانسته بود.

لشکر جنگوی سازمان تندرویی شبه نظامی و سنی مذهب است که در دو سوی مرز افغانستان و پاکستان فعالیت می‌کند.

هزاره‌های پاکستان از سوی گروه‌های سنی، نظیر سپاه صحابه، متهم به همکاری با ایران هستند. آنان از جمله بابت اقدام به برگزاری "روز قدس" مورد انتقاد قرار گرفته بودند.





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: