آمریکا بار دیگر خواستار افزایش ارزش یوان چین شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ تیموتی گیتنر که همراه با هیلاری کلینتون به پکن سفر کرده است تا در دور جدید مذاکرات راهبردی دو کشور شرکت کند تاکید کرد افزایش ارزش یوان برای بازسازی ساختارهای اقتصادی چین کاملا لازم و ضروری است .

وی در ادامه تصریح کرد اگر چین می خواهد روند رشد و رونق اقتصادی خود را در بلند مدت حفظ کند و به سوی سیستم اقتصادی بازار آزاد حرکت کند ، باید اجازه دهد ارزش یوان در برابر ارزهای معتبر بین المللی افزایش یابد . این مساله به نفع اقتصاد چین و اقتصاد جهان خواهد بود .

بر اساس این گزارش وی گفت افزایش ارزش یوان بی شک تاثیر زیادی در افزایش تقاضا و مصرف داخلی و رشد اقتصادی چین خواهد داشت . گیتنر گفت چین برای ادامه روند رو به رشد اقتصادی خود طی سالهای آینده به اجرای اصلاحات ساختاری نیازمند است .

گر چه مقامهای چین طی ماههای اخیر آمادگی خود را برای افزایش مصرف و تقاضای داخلی اعلام کرده اند ولی بعید به نظر می رسد که ارزش یوان در کوتاه مدت افزایش چشمگیری داشته باشد چرا که این مساله به ضرر صادرات این کشور خواهد بود . گیتنر گفت اجرای اصلاحات ساختاری در چین به نفع اقتصاد آمریکا و جهان نیز خواهد بود و موجب برقراری تعادل در اقتصاد جهانی خواهد شد . وی گفت افزایش ارزش یوان بی شک کمک زیادی به کنترل نرخ تورم چین خواهد کرد .

وانگ کیشان معاون نخست وزیر چین نیز تاکید کرد پکن خواستار گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با آمریکا است . وی در خصوص شرایط اقتصادی جهان نیز گفت اقتصاد جهانی هنوز با شرایط پیچیده و بحرانی روبرو است و کشورهای مختلف باید با گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری بر این بحران غلبه کنند . ما هنوز با بحران بدهی و مالی اروپا روبرو هستیم و باید در اتخاذ سیاستهای کلان اقتصادی با همدیگر همکاری کنیم . بدون همکاری و مشارکت قدرتهای بزرگ نمی توان چالشهای اقتصادی بزرگ جهان را پشت سر گذاشت . جهان امروز به رشد اقتصادی و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر نیاز دارد .

وی در ادامه از مقامهای آمریکایی خواست تا محدودیتهای اعمال شده برای صادرات فناوری های پیشرفته به چین را لغو کنند .





:: برچسب‌ها: سیاه , نیویورک شهرستان , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: