رشد اقتصادی با ارقام كمی قابل تحلیل نیست
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'محمد نهاوندیان' روز شنبه در نشست رونمایی از گزارش رقابت پذیری اقتصاد ایران، عنوان كرد: اگر هدف ما دستیابی به رشد پایدار است، نباید رشد اقتصادی را بر مبنای مواهب خدادادی و ثروت‌های تجدیدپذیر بنا كنیم.

وی گفت: بر اساس قانون بهبود مستمر محیط كسب‌ و‌ كار، اتاق ایران موظف است كه شاخص‌های كسب ‌و ‌كار در كشور را سنجش و اعلام كند و در طول سال های اخیر گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به روند رقابت پذیری اقتصاد در اتاق ایران افزود: این حركت با مشاركت اتاق‌های سراسر كشور و مدیران اقتصادی صورت گرفته كه بر اساس شاخص‌های مجمع جهانی اقتصاد و در قالب 12 مؤلفه بوده است.

نهاوندیان گفت: در اندازه‌گیری رقابت‌پذیری، مجموعه‌ای از قوانین و عواملی كه محصول آن‌ها بهره‌وری است، مد نظر قرار می‌گیرد، زیرا با تأكید بر بهره‌وری، رشد پایدار امكان ‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات سال گذشته اتاق ایران، ‌عنوان كرد:‌ قوه مقننه در سال گذشته قانون بهبود مستمر محیط كسب‌ و ‌كار را به تصویب رساند.

وی گفت:‌ ‌مواد مورد توصیه در این قانون، اصلاحاتی است كه در قوانین برنامه‌های چهارم و پنجم انجام آن دنبال شده است، اما محقق نشده كه در قالب این قانون اجرایی می شود.

وی تصریح كرد: از جمله اصلاحاتی كه بر اساس این قانون مورد توجه می باشد،‌ اطمینان از موقعیت برابر بین واحدهای اقتصادی در امر تجارت است.

نهاوندیان تاكید: در صورتی كه در اقتصاد، رانت وجود نداشته باشد و درآمدهای حاصل از تجارت، رفتار اقتصادی را به سوی رانت‌جویی منحرف نكند، به سمت نوآوری حركت خواهیم كرد، اما در غیر این صورت، عمده توان اقتصادی كشور صرف ایجاد روابط خواهد شد.

وی در ادامه، گزارش رقابت‌پذیری را مورد تأكید قرار داد و افزود: در برخی موارد حركت‌های رو به جلویی را مشاهده كرده ایم كه نشان می‌دهد می‌توان با برداشتن برخی گام‌ها، مؤلفه‌های كسب‌ و‌ كار را بهبود بخشید.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: ارائه این گزارش در سال تولید ملی می‌تواند معنای ویژه‌ای داشته باشد، زیرا ما برای حمایت پایدار از تولید، باید تلاش كنیم تا درجه رقابت‌پذیری را بالا ببریم.

وی گفت:‌ اگر این هدف محقق شود، آن‌گاه شاهد ارتقاء توسعه ملی خواهیم بود و با این تدبیر حتی اگر شرایط نیز تغییر كند، به تولید كشور لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

وی تصریح كرد: ارایه این گزارش بر مسیر حمایت از تولید ملی پرتو می‌افكند و با روشن شدن این مسیر، می‌توان به راحتی موانع را از سر راه رشد بنگاه‌های تولیدی حذف كرد.

اقتصام **1601**1594





:: برچسب‌ها: فوتبال , اسپانیا , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: