لاریجانی با اظهاراتش در جامعه تنش ایجاد نكند
نوشته شده توسط : blpwjob

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جریان برگزاری انتخابات پس از بازدید از حوزه انتخابیه مسجد حضرت رسول‌(ص) نازی‌آباد تهران در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه دولت می خواهد قیمت بنزین به دو هزار تومان، گاز دو برابر و قیمت گازوییل سه برابر شود كه قطعا مجلس در این موضوع حساس است زیرا این بحث تبدیل به اوج گرانی در كشور می شود.

مطرح شدن این اظهارات از سوی رییس قوه مقننه؛ واكنش رسانه های داخلی و خارجی را در پی داشت.

در این راستا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاكید كردند:شرایط كشور اقتضا نمی كند كه یك مسوول در روز انتخابات چنین اظهارات تنش زایی را مطرح كند زیرا به نفع منافع ملی و مصلحت نظام نیست.

این نمایندگان خواستار پرهیز از هر گونه فضاسازی در شرایط فعلی شدند و تاكید كردند: همه مسئولان باید در جهت رفع مشكلات مردم و همدلی و وحدت گام بردارند.

**سخنان لاریجانی در روز انتخابات به معنای مایوس كردن مردم بود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه سخنان روز گذشته 'علی لاریجانی' در روز انتخابات به معنای مایوس كردن مردم بود، سوال كرد: رییس مجلس هشتم چرا باید این سخنان را مطرح كند؟

'سید جواد ابطحی' تاكید كرد كه نظر دولت همواره این است كه قیمت یك لیتر بنزین كمتر از یك هزار تومان باشد.

وی افزود: عقل و حكمت اقتضا می كند در روز انتخابات كه باید شور مردم را برای مشاركت حداكثری افزایش داد با یك حرف مانع حضور مردم نشوند.

عضو فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: آقای لاریجانی باید بداند كه این حرف ها به معنی مایوس كردن مردم از انتخابات است و به مشاركت مردم لطمه وارد می كند.

ابطحی ادامه داد: رییس مجلس نباید موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی را جنجالی و رسانه ای كند؛ از سخنان لاریجانی این برداشت می شود كه عده ای می خواهند دلهره و تنش در جامعه ایجاد كنند.

وی افزود: بنده از رییس مجلس شورای اسلامی كه اهل فلسفه و منطق است تعجب می كنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: صحبت های روز گذشته لاریجانی همانند صحبت آن شخصیت بازاری است كه می گفت قحطی می آید.

وی افزود: رییس مجلس بحثی را رسانه ای كرده كه هنوز در مجلس مطرح نشده و به تصویب نرسیده است و تنها عده ای درخصوص آن صحبت كرده اند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: شرایط اقتصادی كشور اقتضا نمی كند كه یك مسوول در روز انتخابات چنین سخنانی را مطرح كند اگر با فردی لجبازی می كنند درست نیست كه با این گونه سخنان در جامعه تنش ایجاد كند.

**صحبت های لاریجانی كارشناسی نبود

نایب رییس كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این كه صحبت های اخیر رییس مجلس در بحث بنزین كارشناسی نبود ،گفت: با گفتن احتمال دارد یا ندارد نمی توان در مورد یك موضوع سخن گفت.

'موسی غضنفرآبادی' با بیان این كه صحبت های علی لاریجانی كارشناسی و دقیق نبود، افزود: هنوز هیچ مبحثی در مجلس تصویب نشده و حتی مطرح نشده كه آقای لاریجانی بر اساس احتمالات سخن می گویند.

وی با اشاره به اینكه بر اساس احتمالات نمی توان این گونه مسائل را مطرح كرد، گفت : با بیان احتمالات و یا این كه ممكن است این اتفاق رخ دهد نمی توان این گونه مسائل را مطرح كرد.

**طرح مسائل اختلاف برانگیز به مصلحت كشور نیست

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : طرح هر گونه مسائل اختلاف انگیز از سوی هر یك از قوا در شرایط فعلی به مصلحت كشور نیست .

حجه الاسلام والمسلمین 'علیرضا سلیمی' افزود: همان گونه كه طرح موضوعات اختلاف انگیر به مصلحت كشور نمی باشد از سوی دیگر دامن زدن به این موضوعات نیز شایسته و به مصلحت نیست.

وی با اشاره به آگاهی و موقعیت شناسی مردم در عرصه های مختلف كشور ، ادامه داد: مسوولان نباید اقدامی را انجام دهند كه مردم مایوس شوند و این همان مسیر آب در آسیاب دشمن ریختن است.

منتخب مردم محلات ودلیجان در مجلس نهم شورای اسلامی اظهارداشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام ، وحدت و همدلی هستیم و به نظر می رسد طرح اینگونه مسائل به صلاح كشور نخواهد بود .

سلیمی با اشاره به برخی سخنرانی های سران قوا در همایش های صورت گرفته در هفته گذشته گفت : این گونه رفتارها نیز به مصلحت نیست چراكه موجب مایوس نمودن مردم و تعجب آنان از این رفتارها خواهد شد .

وی تصریح كرد: تمام قوا باید با همدلی یكدیگر در جهت تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب و در مسیر رفع گرانی و بیكاری قدم بردارند.

** در شرایطی كه نیازمند وحدت هستیم فضاسازی درست نیست

عضو كمیسیون كشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت : با وجود دشمنان خارجی كه همواره در كمین هستند وكشور نیازمند وحدت وهمدلی است فضاسازی درست نیست.

حجه الاسلام والمسلمین 'سید علی محمد بزرگواری ' افزود: در بحث موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها همه باید به قانون تمكین كنند.

وی با اشاره به اینكه همه قوا باید در جهت رفع مشكلات مردم گام بردارند، ادامه داد: طرح و دامن زدن به مساله گرانی و تورم از سوی هر فردی و یا هر مسوولی درست نیست.

منتخب مردم كهگیلویه در مجلس نهم اظهار داشت: در بحث اجرای فاز دوم هدفمندی نظر دولت اجرای آن است ولی نظر مجلس بر این است كه در صورت اجرا تورم افزایش خواهد یافت كه باید با جلسات و مذاكرات فی مابین موضوع مرتفع شود.

بزرگواری گفت : در حال حاضر مجلس بررسی بودجه سال جاری را در دستور كار خواهد داشت كه باید پس از آن موضوع اجرای فاز دوم نیز مورد بررسی قرار گیرد.

**همچنین انجمن اسلامی 46 دانشگاه ایران در بیانیه ای با انتقاد شدید از اظهارات علی لاریجانی بیان كردند: گاهی انسان وا می‌ماند كه بعضی از این سیاسیون به چه پایبند هستند؟ آیا به چیزی به نام منافع ملت، اسلام و مصلحت نظام پایبند هستند كه چنین بی‌محابا هرحرفی را به زبان می‌آورند. چنین برای لكه‌دار كردن كسی كه در گروهشان نیست، مصلحت مردم را فدا می‌كنند؟

این دانشجویان خطاب به لاریجانی تاكید كردند: به گونه‌ای رفتار نكنید كه در ذهن دوستداران انقلاب این گونه فهم شود كه شما آشكارا علاقه‌ای به آرام شدن فضای سیاسی كشور ندارید و صریحا به نظر ما در مقابل حكم صریح رهبر معظم انقلاب درباره علنی نكردن اختلافات بین مسوولان قوا و حفظ وحدت و انسجام ایستاده‌اید.

سیام/9121*1580





:: برچسب‌ها: حیوانات , عکس , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: