مدیریت منابع آب در توسعه بخش كشاورزی حیاتی است
نوشته شده توسط : blpwjob

خشنود عصر شنبه در حاشیه كارگروه آب و توسعه كشاورزی استان مركزی در گفت و گو با ایرنا در اراك افزود: حدود 80 درصد از منابع آب كشور به دلیل ضعف ساختار و تاسیسات سنتی و فرسوده كشاورزی در حوزه كشاورزی استفاده می شود در حالیكه می توان با مدیریت بهینه، حمایت از برنامه های توسعه آبیاری نوین و پشتیبانی از بهره برداران از هدر رفت این منابع ارزشمند جلوگیری كرد.

وی بیان كرد: در مدت پنج سال برنامه سوم توسعه، چهار سال دولت نهم و در دولت دهم به ترتیب مساحت زمین های تحت پوشش آبیاری تحت فشار 215 هزار هكتار، 290 هزار هكتار و 361 هزار هكتار بوده است.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی اظهار كرد: در حوزه ایجاد و اصلاح شبكه های آبیاری مزارع در زمان های یاد شده به ترتیب 68 هزار هكتار، 85 هزار هكتار و 186 هزار هكتار تحت پوشش قرار گرفته است.

خشنود ادامه داد: با حمایت و راهبری سیاست های دولت نهم 10 هزار كیلومتر لوله گذاری در مزارع كشاورزی به منظور انتقال آب و در دولت دهم 14 هزار كیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

وی عنوان كرد: با توجه به سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی پیش بینی و اجرای برنامه های زیربنایی در حوزه كشاورزی به عنوان بخش مهم تولید و امنیت غذایی كشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی خاطر نشان كرد: طبق قانون به هر میزان كه در طرح های آبخیزداری، آب صرفه جویی شود آن منطقه می تواند به همان میزان آب استحصال كند و استان مركزی باید در این خصوص پیشرو باشد.

ك/3

8148/507**1368**





:: برچسب‌ها: نشان , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: