سینما، ابزاری برای تعلیم و تربیت جامعه است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از انجمن سینمای جوانان ایران، 'جواد شمقدری' در این پیام، جشنواره منطقه ای سینمای جوان در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و كار ایرانی را نوید بخش فصل جدیدی در پیوند فرهنگ و هنر با مفهوم زیبایی و ایثار و فداكاری خوانده است.

در این پیام آمده است: امروزه فیلم و عكس، سهل ترین شیوه در باز تعریف فرهنگ و آداب و رسوم و هویت یك ملت قلمداد می شود. به خصوص سینما این قابلیت را دارد كه با نگاه و پردازش دقیق و شفاف فرهنگی، به تنهایی بار عمد ای از رسالت تعیلم و تربیت را به دوش بكشد و با تأثیر جدی خود، مسیر هدایت و معنویت را در دل ها بیفروزد.

رییس سازمان امور سینمایی می افزاید: هنرمند جوان ایران اسلامی می تواند با درك شرایط كنونی جهان، با الهام از آموزه های اصیل دینی در جهت اهداف سینمای ملی با حفظ بنیان های قومی، فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی اقدام نماید و با استفاده از علم و فناوری رسانه ای به همراه درك دقیق و فهم روشن از معارف و بینش ایرانی اسلامی و رسالت تاریخی نسبت به ارتقای آثار هنری در زمینه عكس، فیلمنامه و فیلم مبادرت ورزد.

شمقدری یادآور می شود: هنرمندان استان های غرب و جنوب غرب كشور كه در این جشنواره شركت دارند در پرونده هنری خود خصوصاً در ایام هشت سال دفاع مقدس سوابقی سرشار از موفقیت را در تمامی عرصه ها برای خود و كشور رقم زده اند و امید است با خلق آثاری ارزشمند بویژه با موضوع فرهنگ شهادت، دفاع مقدس و همچنین سازندگی، برای خود و جامعه هنری و مردم عزیز آثار ماندگاری را خلق نمایند. در بهار طبیعت اولین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و كار ایرانی نوید بخش فصل جدیدی در پیوند فرهنگ و هنر با مفهوم زیبایی و ایثار و فداكاری خواهد بود.

چهل وهفتمین جشنواره منطقه ای سینمایی جوان(افلاك) از 19 تا 21 اردیبهشت ماه در استان لرستان برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: تصویر , مربع , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: