سقف افزایش قیمت نفت، بنزین و گاز تعیین شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس طرح اصلاح ماده 1 قانون هدفمند كردن یارانه ها را بررسی و تصویب كردند.

كلیات این طرح با 128 رای موافق، 22 رای مخالف و 20 رای ممتنع ازمجموع 200 نماینده حاضر و جزییات آن با 138 رای موافق، 8 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

بر این اساس بندهای الف و ب ماده یك قانون هدفمندكردن یارانه‌ها اصلاح شد.

براساس ماده یك دولت مكلف است با رعایت این قانون قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح كند:

الف) قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت كوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت با لحاظ كیفیت حامل ها و با احتساب هزینه های مترتب شامل حمل و نقل، توزیع و مالیات و عوارض قانونی به ترتیب تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران كمتر از 90 درصد قیمت و بیشتر از قیمت تحویل روی كشتی در خلیج فارس نباشد.

با تصویب نمایندگان در تبصره ماده 1، قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاه های داخلی 95 درصد قیمت تحویل روی كشتی خلیج فارس تعیین می شود و قیمت خرید فرآورده ها متناسب با قیمت مذكور تعیین می گردد.

همچنین براساس بند ب ماده 1، میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به گونه ای تعیین می شود كه به تدریج تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران معادل حداقل 75 درصد و حداكثر معادل متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از كسر هزینه های انتقال، مالیات و عوارض شود.

نمایندگان مجلس در تبصره بند ب ماده 1 جهت تشویق سرمایه گذاری، قیمت خوراك گاز و مایع واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی برای مدت حداقل 10 سال پس از تصویب این قانون هر مترمكعب حداكثر 65 درصد قیمت سبد صادراتی در مبدا خلیج فارس (بدون هزینه انتقال) تعیین شد.

دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یكشنبه سوم اردیبهشت ماه 91 در مجلس تصویب شد.

سیام**9121**9132**





:: برچسب‌ها: عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: