تجار ایران وهند درتلاش برای افزایش مبادلات تجاری دوكشور هستند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا سفر دوماه قبل یك هیات بزرگ تجاری 70 نفره هند به ایران و متعاقب آن سفر هیات بزرگ 50 نفره جمهوری اسلامی ایران به هند كه از روز دوشنبه دیدارهای رسمی آن با مقامات بخش های دولتی و خصوصی هند آغاز شده است فصل نوینی در روابط تجاری بین دو كشور گشوده است.

هند سالانه حدود 12 میلیارد دلار واردات نفتی از ایران داشته و هندی ها نیز در حال حاضر 2.7 میلیارد دلار صادرات به ایران دارند

بازرگانان و تجار دوكشور تلاش می كنند تا ظرف 4 سال آینده این رقم را به 25 میلیارد دلار افزایش دهند.

سرپرست هیات بزرگ تجاری ایران پس از اولین نشست مشترك فدراسیون سازمانهای صادركننده هند 'فیو' به خبرنگار ایرنا گفت: سابقه طولانی همكارهای اقتصادی و تجاری بین دوكشور درحال توسعه، زمینه ی همكاری های بازرگانی و تجاری بیشتری را فراهم كرده است.

'یحیی آل اسحاق' رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: دوكشور درحوزه های مختلف اقتصادی ازجمله حوزه سرمایه گذاری های مشترك و صادرات و واردات می توانند به صورت مكمل با یكدیگر همكاری كنند.

وی گفت: به دلیل شرایط اقتصادی دوكشور هیاتی از هند به ایران سفر كرد و مذاكرات خوبی انجام شد و امروز نیز هیات تجاری و بازرگانی ایران درهند در اولین جلسه در زمینه های مختلف صادرات و واردات ازجمله پتروشیمی، نفت، دارو، صنایع غذایی، آی تی، صنایع پزشكی و داروسازی، گندم و برنج و غیره گفت وگو كردند.

وی گفت: دوكشور درزمینه همكاری های مشترك درحوزه های كشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان و همكاری درپروژه های بزرگ مثل راه آهن و احداث بندرگاه می توانند كارهای بزرگی انجام دهند كه مقدمات آن درحال فراهم شدن است.

وی تصریح كرد: برخی مشكلات مربوط به بروكراسی های اداری حاكم بر دوكشور نیز نظیر قوانین مربوط به روابط بانكی، استاندارد، مسایل مربوط به مالیات، تعرفه های ترجیحی و غیره نیز وجود دارد كه باید آنها را به تدریج و طی گفت وگوهای فیمابین مرتفع و حل و فصل كنیم.

وی تصریح كرد: اما آینده روابط اقتصادی ایران و هند بسیار خوب است و باید برای گسترش این روابط پیش بینی های لازم را انجام دهیم و حجم مبادلات دوكشور منهای صادرات نفت را می توان دربخش غیر نفتی به بیش از 10 میلیارد دلار ارتقا داد.

رییس فدراسیون سازمانهای صادركننده هند 'فیو' نیز بعد از نشست مشترك با تجار ایرانی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: جلسه امروز بسیار خوب پیش رفت و امیدواریم براساس برنامه هایی كه از قبل داشته ایم، روابط اقتصادی هند و ایران در سال های آینده افزایش یابد.

'رفیق احمد' آینده خوبی را برای روابط اقتصادی ایران و هند پیش بینی كرد و گفت: با حل برخی مسایل بروكراسی بین دوكشور و برخی مسایل بانكی كه اكنون تقریباً حل شده جریان تجارت و روند عرضه و تقاضا خود به خود بین دوكشور روند صعودی خواهد داشت.

وی درباره پتانسیل های روابط اقتصادی هند و ایران گفت: مواد و محصولاتی هست كه هر دو كشور در تولید آن قابلیت دارند و این محصولات میان دو كشورمی تواند مبادله شود.

وی تاكید كرد: روند تجارت هند و ایران به صورت یكطرفه نخواهد بود، بلكه تجارت دو جانبه است كه هر دو كشور به صادرات و واردات كالاها از كشور دیگر خواهند پرداخت.

هیات تجاری ایران درهند همچنین قرار است در طول اقامت دراین كشور با معاونان وزرای بازرگانی، صنعت و دارایی این كشور دیدار و نشست های مشتركی نیز با انجمن اتاقهای بازرگانی و صنایع هند، 'آسوچم 'و اعضای فدراسیون اتاقهای بازرگانی هند 'فیكی' برگزار كند.

آساق ** 589**1565





:: برچسب‌ها: دوچرخه , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: