تاج خواستار بررسی جدی اشتباهات داوران در لیگ برتر فوتبال شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، 'مهدی تاج' قضاوت را یكی از حساس ترین و سخت ترین مشاغل جهان دانست و اظهار داشت: به همین دلیل برای قاضی، شان و منزلت خاصی قائل می شوند و برای رای او احترام خاصی قائل هستند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود: متاسفانه در فوتبال مشكلاتی وجود دارد، به عنوان مثال در یك مسابقه فوتبال رقابت تنگاتنگی وجود دارد و به طور حتم یك طرف برنده و طرف دیگر بازنده است، اما گاهی اوقات طرف بازنده، داور و قاضی را طرفدار برنده می بیند و تنها علت شكست را در داوری خلاصه می كند.

تاج ادامه داد: البته به این نكته هم معتقدم كه داوران باید با دقت بیشتری داشته باشند و اشتباهات تاثیر گذار آنها كمتر شود، همچنین داوران با تجربه نباید به اعتماد تجربه خود سوت بزنند و باید در همه صحنه ها حاضر باشند و با دویدن بیشتر، كمتر دچار اشكال شوند.

رییس كمیته داوران فدراسیون فوتبال با مقایسه قضاوت داور فوتبال و قاضی دادگستری گفت: قاضی دادگستری فرصت بررسی و مطالعه را برای یك حكم دارد، ولی قاضی میدان در كمتر از چند ثانیه باید در خصوص یك صحنه تصمیم خود را اعلام كند.

تاج افزود: امروزه به لطف رسانه های فراگیر و عمومی، طرفداران، اشتباه داوری را می بینند و داوران به لحاظ همین مسائل سخت در فشار افكار عمومی قرار می گیرند كه ممكن است، همین فشار در قضاوت آینده داور هم موثر باشد.

رییس كمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: این فشارها سبب می شود داور از ترس اشتباه نكردن به اشتباه بیفتد، در حالیكه در هیچ جای دنیا، داور با هر تصمیمی اینگونه مورد اعتراض قرار نمی گیرد و در زمین بازی هر سوتی كه زده می شود عدم رضایت خود را از تصمیم داوری اعلام نمی كنند.

وی گفت: وظیفه كمیته داوران فدراسیون فوتبال سیاست گذاری و پشتیبانی از داوری است كه افزایش 100 در صدی حقوق داوران، كمك داوران و ناظر داوری در این راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته وظیفه دپارتمان داوری كنترل و نظارت به عملكرد داوری است و چیدمان داوری باید به نحو احسن انجام گیرد كه در آینده به كاهش اعتراضات داوری مواجه شویم.

رییس كمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح كرد: ضمن قدردانی از زحمات قشر زحمتكش و دلسوز داوری، از 'حسین عسگری' به عنوان مسول دپارتمان داوری انتظار دارم كه با برگزاری نشست توجیهی با داوران سعی در رفع نواقص داوری كند.

7537





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: