برگزیدگان بخش مسابقه ایران جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه بخش مسابقه ایران سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، شامگاه چهارشنبه (19 بهمن ماه)، با حضور حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد دشت گلی، سرپرست مركز هنرهای نمایشی، رحمت امینی، دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان تئاتر كشور در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

اسامی برگزیدگان چهار بخش 'تئاتر خیابانی'، 'رادیو تئاتر'، 'مسابقه عكس' و 'مسابقه پوستر'، مسابقه ایران به این شرح می باشد.

** نمایش های خیابانی

الف) طراحی صحنه و لباس:

در بخش طراحی لباس، سعیده عبداللهی، طراح لباس نمایش 'یك تن بال پروانه' از دهلران به عنوان نفر برگزیده انتخاب شد. همچنین سپیده امین عسگری، طراح صحنه نمایش 'مجلس شبیه خوانی جولیوس سزار' از نظرآباد، به عنوان نفر برتر بخش طراحی صحنه انتخاب شد.

ب) موسیقی:

هیات داوران بخش نمایش های خیابانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، محمد مرتضوی، آهنگساز نمایش 'سرای من' از تهران را به عنوان برگزیده این بخش معرفی كرد.

ج) بازیگری مرد و زن:

بازیگری مرد:

در این بخش از مصطفی خوش نشین، بازیگر نمایش 'دستبند' از لاهیجان، احمد صمیمی، بازیگر نمایش 'میعادگاه' از فولادشهر، حمیدرضا معدن كن، بازیگر نمایش 'مجلس شبیه خوانی جولیوس سزار' از نظرآباد، 'مسعود مهرابی'، بازیگر نمایش 'زندگی در چند نگاه' از تهران و مهران وزیری، بازیگر نمایش 'تولد' از تفرش مورد تقدیر قرار گرفتند و علیرضا مدنی، بازیگر نمایش 'سرای من' از تهران، به عنوان نفر اول این بخش معرفی شد.

همچنین در بخش بازیگری زن، راضیه ده پایینی، بازیگر نمایش 'داستانك' از ورامین، جایزه نفر برتر این بخش را به خود اختصاص داد.

د) طرح و ایده:

هیات داوران در این بخش ضمن تقدیر از مسعود محرابی، طراح و ایده پرداز نمایش 'زندگی در چند نگاه' از تهران، اصغر گروسی، طراح و ایده پرداز نمایش 'مجلس شبیه خوانی ژولیوس سزار' از نظرآباد را به عنوان نفر برگزیده انتخاب كرد.

ه) كارگردانی:

در این بخش از میثم سرآبادانی، كارگردان نمایش 'تولد' از تفرش تقدیر شد و مژگان معقولی، كارگردان نمایش 'سرای من' از تهران جایزه نفر اول را به خود اختصاص داد.

همچنین هیات داوران بخش 'نمایش های خیابانی' سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، متشكل از علی پویان، مریم معترف و شهرام كرمی، جایزه ویژه این دوره از جشنواره را به گروه نمایش 'سرای من' از تهران اهدا كرد.

كمیته دانشجویی این دوره از جشنواره ، 'خیابان یك‌ طرفه' به نویسندگی و كارگردانی سامان خلیلیان را به عنوان نمایش برگزیده انتخاب كرد و با اهدای لوح سپاس از اعضای این نمایش تقدیر كرد.

** مسابقه پوستر

هیات داوران این بخش متشكل از ابراهیم حقیقی، كیانوش غریب پور و آرش تنهایی، از شكوه احمدی، برای طراحی پوستر نمایش 'مونو تلخك'، نگین احتسابیان، برای طراحی پوستر نمایش 'حشره'، محسن جعفری، برای طراحی پوستر نمایش 'دل بسته'، اشكان قازانچایی، برای طراحی مجموعه پوسترهای مجامع و رویدادهای تئاتری و مسعود نجفی امیر كیاسر، برای طراحی پوستر نمایش 'مده آ' تقدیر كرد.

اما رتبه اول این بخش به سرور یزدی، طراح پوستر نمایش 'بهار و آدم برفی' اهدا شد، سامان خسروی و علی معتمدیان، طراحان پوستر نمایش 'ونسان هلندی' جایزه نفر دوم را از آن خود كردند و رضا باباجانی، برای طراحی پوستر نمایش 'كُنار' جایزه نفر سوم را به خود اختصاص داد.

** مسابقه عكس

هیات داوران این بخش ضمن تقدیر از عاطفه آرانی، مهدی حسنی، عباس كوثری و رضا موسوی، جایزه 'نگاه ویژه' این دوره از جشنواره را به مهرداد متجلی برای عكس نمایش 'نامه هایی به تب' اهدا كرد.

اما در بخش معرفی نفرات برگزیده، سیف اله صمدیان، مسعود پاكدل و حبیب رضایی اعضای هیات داوران ، مصطفی قاهری، عكاس نمایش 'پاندورا 88' را به عنوان نفر اول معرفی كردند، مانی لطفی زاده، عكاس نمایش 'تاریكی همچون دریا' جایزه نفر دوم را به خود اختصاص داد و جایزه نفر سوم به مهدی آشنا، عكاس نمایش 'ویتسك، داستان ناتمام' اهدا شد.

** رادیو تئاتر

هیات داوران این بخش متشكل از داود رشیدی، صدرالدین شجره و ایوب آقاخانی ضمن تقدیر از علی تاج میر، كارگردان نمایش رادیویی 'نوای اسرار آمیز'، عمار خطی، كارگردان نمایش رادیویی 'ملاقات در پاییز' را به عنوان نفر برتز این بخش معرفی كرد.

مراسم اختامیه نهایی بخش بین الملل و نمایش های صحنه ای ایران، روز شنبه، 22 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا 22 بمهن ماه در تهران بر پا است.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: