نوشته شده توسط : blpwjob

' محمد رضا پاكروان وابسته فرهنگی و سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه در نشست خبری اختصاصی با ایرنا ، برنامه ها و هفته فرهنگی كه به مناسبت مراسم دهه مباركه فجر و سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران،در آتن برگزار می شود را تشریح كرد.

وی در این نشست خبری گفت:با تلاش مستمر رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران به منظور بزرگداشت مراسم سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران در آتن ، برنامه های متنوعی تحت عنوان' هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تدارك دیده شده است.

پاكروان همچنین گفت: یكی از مراسم های امسال در یكی از بهترین سالن های اجتماعات شهر آتن پایتخت یونان، سالن موسسه تحقیقات ملی یونان برگزار خواهد شد كه علاوه بر ایرانیان مقیم ، كاركنان سفارت و دیگرارگانهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهرآتن به همراه خانواده هایشان، شخصیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و مذهبی یونانی و شهروندان دیگر كشورها حضور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت :دراین مراسم علاوه بر برپایی نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاهی از كتب منتشر شده به زبان یونانی،گروه موسیقی سنتی اصیل ایرانی' فریدونی' اعزامی از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نیز قطعاتی ازموسیقی سنتی كشورمان را اجرا خواهد كرد و علاقه مندان به هنر ایرانی را سفری به سوی این هنر، با اجرای موسیقی دلنشین خود، خواهد برد.

دراین مراسم خانم دكتر' پلئو كاترینا' هنرمند بنام یونانی و رئیس تئاتراركادییا، ' اسپیروس زوئیدیس' رئیس انجمن یونان وایران، پرفسور'اونگلوس موچوپلس' فیلسوف معروف یونان،' نیكوس جانیس' شهردارشهر كراچینی واقع درجنوب وغرب شهرآتن پایتخت یونان قبل از اجرای موسیقی ضمن تبریك پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی و نقش موثر و مفید كشورمان بعد از انقلاب در منطقه و جهان سخنرانی خواهند كرد.

وابسته فرهنگی كشورمان یكی از برنامه درنظر گرفته را اجرای موسیقی سنتی و اصیل ایرانی توسط گروه موسیقی فریدونی در یكی از هتل های مجلل شهر آتن قلمداد كرد.

وی در ادامه افزود:این برنامه با همكاری انجمن ایرانیان و دوستداران ایران در یكی از هتل های مجلل شهرآتن در چارچوب هفته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران همراه با برپایی نمایشگاه كتاب جمهوری اسلامی ایران، برگزار می شود.

پاكروان در خاتمه افزود:با هماهنگی های به عمل آمده، با همكاری شهرداری شهر كراچینی برنامه موسیقی سنتی، توسط هنرمندان ایرانی و یونانی در سالن اجتماعات مركز فرهنگی این شهرداری برای علاقه مندان یونانی و ایرانی نیز اجرا خواهد شد.

**2170**





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , د , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: