نویسنده و محقق فرانسوی: تحریم ایران كارساز نبوده است
نوشته شده توسط : blpwjob

' ژیل لانو' ، محقق و ایران شناس فرانسوی كه ظرف دهه های اخیر نیز سفرهای زیادی را به شهرها و اماكن مختلف كشورمان داشته و بسیاری از زمینه ها و مسایل كشورمان نیز صاحب نظر می باشد، ایران را كشوری با سابقه تاریخی و تمدنی غنی دانسته و معتقد است كه این كشور از ثروت و پتانسیل های قوی برای اداره امور كشور برخورداراست.

وی كه اخیرا در پی سفر چندین ساله و مطالعات گسترده خود در زمینه مسایل تاریخی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی كشورمان ، كتایی نیز تحت عنوان ' ایران دروغ' / IRAN LE MENSONGE / رشته تحریر درآورده و در آن به دروغ پردازیهای گسترده مجامع غربی در زمینه كشورمان پرداخته است، معتقد است: تحریم های غرب علیه كشورمان از جمله در زمینه های بانك مركزی و نفت صادارتی كشورمان ، نظر به وجود كشورهای جایگزین و خریداران نفت ایران ، تاثیر و كارایی چندانی نخواهد داشت.

وی تحریم ها را بیشتر دارای اهداف سیاسی دانسته و افزود: هم اكنون كشورهای زیادی در میان كشورهای منطقه ای و آسیایی برای جایگزینی با كشورهای غربی جهت فروش نفت تولیدی ایران وجود دارد.

لانو ضمن تقبیح دروغ پردازیهای رسانه های كشورهای غربی در زمینه ایران نیز ، افزود: البته دروغ بافی در زمینه ایران مربوط به سالیان اخیر نبوده و این امر از بدو تاریخ این كشور از جمله ادوار باستان در زمینه امپراتوری ایرانی نیز كاربرد داشته است.

وی معتقداست كه یونانی و رومی ها پیش از این در مصاف با امپراتوران ایرانی از جمله هخامنشیان و ساسانیان نیز به انواع دروغ بافی ها برای پیشبرد اهداف خود و همراه سازی افكارعمومی مناطق تحت سیطره خود در لشگركشی ها دامن می زدند.

لانو معتقد است واقعیت های موجود در ایران بسیار متفاوت از آن چیزی است كه امروزه از سوی رسانه های غربی به آن پرداخته می شود.

این نویسنده و محقق فرانسوی با بیان اینكه با پیشرفت های حاصل شده در زمینه تكنولوژی ، رسانه های گروهی ، زمینه انتقال اخبار دروغ و پیشرفت روزافزونی آن را شاهد بوده است، می افزاید: رادیو و تلویزیون ، اینترنت و دیگر زمینه ها و ابزار روز باعث شده است تا دروغ پردازی و اخبارهدفمند كشورها علیه كشور دیگری در اسرع وقت به گوش مخاطبان برسد.

لانو با اشاره به اینكه رسانه های غربی به دلیل عدم شناخت شهروندان از موضوع و مساله حجاب ، اعدام خلافكاران و قاچاقچیان از سوی ایران به صورت غلوآمیز به صورت خوراك خبری و رسانه ای استفاده می می كنند افزود: رسانه های غربی با مانوردادن های اجحاف آمیز در این زمینه تاثیر گذاری منفی برافكار عمومی و مخاطبان را در زمینه واقعیت های ایران فراهم می كنند.

وی كه مطالعاتی در زمینه مردم شناسی كشورمان نیز دارد ، می گوید: تمامی اقلیت های دینی از جمله مسیحیان ، زرتشتیان ، ارامنه ، یهودیان و دیگر اقلیت های دینی در شرایط حاضر در آزادی كامل در ایران پهناور به ترویج دین و فرهنگ خودی می پردازند.

این نویسنده فرانسوی با بیان اینكه اقلیت مسیحی ساكن دراستان ارومیه نیز همچون دیگر اقلیت ها ، كلیسا ها و اماكن مقدس خود را داشته و بدون داشتن هرگونه محدودیتی به ترویج اندیشه ها و آیین خود می پردازند ، افزود: سایر شهرهای ایران نیز از این امر مستنثی نبوده و وجود بیش از20 كلیسا و كنیسه فعال دراصفهان خود مبیین این واقعیت می باشد.

لانو از جمهوری اسلامی به عنوان یكی از بهترین و امن ترین كشور منطقه برای اقلیت های دینی یاد كرده و می افزاید: اقلیت ها دراین كشور كاملا به حقوق اساسی خود دسترسی داشته و وجود بیش از پنج نماینده از سوی آنان در مجلس شورای اسلامی خود موید این موضوع است.

وی كه اخیرا در زمینه محتوی كتاب خود در جلسه نقدی از سوی رایزن فرهنگی ایران در فرانسه شركت كرده بود ، ابراز امیدواری كرد كه نگارش این كتاب تا حدودی بتواند در تبیین واقعیت های ایران نزد خوانندگان فرانسوی مفید و موثرواقع شود.

لانو دوم فوریه سال 1949 میلادی در شهر ' رمس ' فرانسه چشم به جهان گشوده است.

وی تاكنون نیز تعدادی كنفرانس در زمینه ' اساطیر تاثیرگذار در شكل گیری فرهنگ هندو اروپایی و سنت های مرتبط با آن درادوار گذشته ' ارایه داده است.

بیشترین مطالعات وی در این زمینه بر كشورهای ایران ، هند و پاكستان متمركز بوده است.

اروپام ***566'1495





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: