جشنواره 'فیلمهای ایرانی' در وین به ایستگاه آخر رسید
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلمهای ایرانی همزمان با جشنواره بین المللی فیلم فجر، پنجشنبه هفته گذشته در وین پایتخت موسیقی جهان با نمایش فیلم سینمایی 'آقا یوسف' كلید خورد.

طی یك هفته برگزاری این جشنواره 14 فیلم ایرانی شامل 11 فیلم سینمایی و سه فیلم مستند ایرانی به نمایش درآمد.

علاوه بر فیلم سینمایی آقا یوسف، فیلمهای سینمایی كنعان، امشب شب مهتابه، میم مثل مادر، خیلی دور خیلی نزدیك، به نام پدر، تولد یك پروانه، تقاطع، اینجا بدون من، آدمكش و پسر آدم و دختر حوا در این جشنواره به نمایش در آمد.

سه فیلم مستند 'خرما'، 'دستها و نجواها' و 'فرشته ای روی شانه راست من' از دیگر فیلم های این جشنواره بود.

این 14 فیلم ایرانی طی یك هفته و در دو سانس جداگانه در سالن سینمای 'خانه فیلم وین' به نمایش درآمد.

'كلاوس فیلیپ' مدیر خانه فیلم وین در جشنواره فیلمهای ایرانی گفت افتخارش این است كه بسیاری از كارگردان ها و فیلم های ایرانی را این مركز مهم سینمایی در وین، به اتریشی ها معرفی كرده است.

فیلیپ كه مسوولیت سینماهای اشتات كینو و خانه فیلم وین را برعهده دارد ، خاطرنشان كرد: عباس كیارستمی برای اولین بار توسط خانه فیلم وین به مردم اتریش معرفی شده است.

وی اظهار داشت: از اینكه جشنواره فیلمهای ایرانی در خانه فیلم وین برگزار شده است به خود می بالیم و از تعامل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش قدردانی می كنم.

جشنواره فیلمهای ایرانی به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش،خانه فیلم وین و موسسه رسانه های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در وین برگزار شد.

** سینمای ایران جزو 10 سینمای صاحب صنعت جهان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتریش نیز در این جشنواره تاكید كرد: سینمای بعد از انقلاب صاحب اندیشه و هویت شد و رابطه با ابتذال و بی اخلاقی را قطع و اخلاق و فضایل انسانی را جایگزین آن كرد و بدین ترتیب سینما در ایران با روح غالب جامعه ارتباط برقرار كرد و در نتیجه قاطبه مردم از قشرهای مختلف جامعه از جمله افراد مؤمن و متدین نیز مشتری سینما شدند.

'علیرضا ملكیان' درباره وضع سینمای ایران قبل و بعد از انقلاب و جایگاه كنونی آن در جهان گفت كه 33 سال پیش، سینما در ایران صرفا یك تفریح و تفنن بود و ما نه تنها سینمای هنری و حرفه ای نداشتیم بلكه از صنعت سینما نیز بی بهره بودیم.

وی تاكید كرد: سكس، خشونت و رقص و آواز مهمترین محورهای این سینمای مبتذل را تشكیل می دادند و به همین خاطر تعداد فیلمسازان بسیار معدود بود و شمار سینماروها و به عبارتی تماشاچیان نیز رقم قابل توجهی نبود.

ملكیان خاطر نشان كرد: نظام جمهوری اسلامی شرایط و امكانات فیلمسازی را بطور یكسان برای همه افرادی كه استعداد و توانایی فیلمسازی را داشتند فراهم كرد، كه در نتیجه تعداد فیلمسازان و دیگر عوامل انسانی مؤثر در ساخت فیلم افزایش یافت و در واقع سینماگران جدیدی به این عرصه وارد شدند و آثار سینمایی فاخر و ارزشمندی را خلق كردند.

وی تصریح كرد: امروزه تولیدات این سینماگران در جشنواره های مختلف سینمایی كه در ایران و جهان برگزار می شود به نمایش در می آید، از جمله در گلدن گلوب، كن فرانسه، برلین، ونیز، مسكو و دیگر كشورها و همچنین جشنواره بین المللی فیلم فجر كه امسال سی امین دوره آن با شعار «اخلاق ،آگاهی و امید» در حال برگزاری است.

ملكیان افزود: امروز ایران در ردیف 10 كشور صاحب صنعت سینما در جهان قرار دارد و فیلمهای ایرانی از نظر مضمون و محتوا و ارزشهای اخلاقی و انسانی جزء بهترین ها در جهان هستند.

وی گفت: البته تا رسیدن به سطح ایده آل، هنوز فاصله داریم، ولی با استعداد، توانمندی، هوش بالا و ظرایفی كه در هنر هنرمندان ایرانی وجود دارد، می توان گفت كه آینده روشنی پیش روی سینمای ایران قرار دارد.

رایزن فرهنگی كشورمان از موسسه رسانه های تصویری و خانه فیلم وین به خاطر مساعدت و همكاری مؤثر در برگزاری جشنواره فیلمهای ایرانی قدردانی كرد.

** ارتباط سینمای ایران با مردم دنیا

محمد هادی كریمی كارگردان فیلم سینمایی 'امشب شب مهتابه' كه فیلمش در وین اكران شد، از اینكه در پایتخت موسیقی جهان با فیلمی شركت كرده است كه موسیقی آن 130 سال پیش ساخته شده ابراز خوشحالی كرد.

لادن مستوفی بازیگر ایرانی نیز كه به وین آمده بود، تاكید كرد: سینمای ایران سعی دارد با نگاه انسانی خود، راهش را برای ارتباط با مردم دنیا باز كند.

اروپام 1344*1832*





:: برچسب‌ها: نیکون , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
یه منتظر در تاریخ : 1390/11/21/5 - - گفته است :
سلام
33مین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و میلاد رسول اکرم حضرت محمد(ص)وششمین پیشوای شیعیان امام صادق برشما وتمامی مسلمانان مبارک
منو لینک کن


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: