تعاملات فرهنگی با كشورهای آمریكای لاتین توسعه می‌یابد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز یكشنبه در حاشیه دیدار با شماری از فرهیختگان، دانشگاهیان، خبرنگاران و هنرمندان حوزه آمریكای لاتین در جمع خبرنگاران افزود: هم اكنون روابط سیاسی ما با این حوزه در حدبسیار مطلوب و خوب است و در تلاشیم كه در دیگر عرصه های فرهنگی، اقتصادی و هنری نیز گام های خوبی برداشته شود.

وی با اشاره به تاسیس رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا و استقرار سفیر ایران در این كشور؛ از برنامه های آتی برای راه اندازی و تاسیس چند رایزنی فرهنگی در كشورهای حوزه آمریكای لاتین خبر داد.

حسینی در پاسخ به خبرنگاری در باره هدف از تاسیس شبكه تلویزیونی 'هیسپان تی وی' و حوزه پوشش رسانه ای آن توضیح داد: یكی از انگیزه های ایران برای تاسیس این شبكه علاقه مردم این كشورها برای آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی است.

وی از دوبله برخی فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی ایرانی به زبان اسپانیولی در آینده نزدیك خبر داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان كرد: خوشبختانه هم اكنون تمایل زیادی در این كشورها برای دوبله فیلم ها و سریال های ایرانی به زبان اسپانیایی برای پخش در شبكه هیسپان تی وی وجود دارد كه امیدواریم هر چه سریعتر مقدمات آن فراهم شود.

حسینی تاكید كرد: ما ترجیح می دهیم دوبله این محصولات هنری ایران به همراه محصولات فرهنگی مانند كتاب ها توسط افراد بومی و محلی منطقه آمریكای لاتین انجام شود تا به این وسیله با توجه به علاقه و روحیه مردم آن مناطق و كشورها این محصولات ارایه شوند.

نایب رییس شورای عالی سینما در ادامه در پاسخ به سوالی هدف از راه اندازی سازمان سینمایی را ارتقای جایگاه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد تا از این طریق اهتمام و توجه بیشتری به این سازمان از جوانب مختلف صورت گیرد.

به گفته حسینی اصل كار این سازمان از سوی خود اصناف سینمایی صورت می گیرد و این سازمان می تواند حلقه گستره ای برای ارتباطات و مدیریت های میان این وزارتخانه با صنوف مختلف سینمایی باشد.

وی تاكید كرد: ما با اصل فعالیت های صنفی در همه حوزه های فرهنگی و هنری موافق هستیم و لذا باید این فعالیت ها در مبانی قانونی و ضوابط صورت گیرد.

شماری از فرهیختگان، هنرمندان، خبرنگاران و دانشگاهیان كشورهای حوزه آمریكای لاتین روز یكشنبه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و گفت و گو كردند.

فراهنگ 1355** 2025**1588





:: برچسب‌ها: موسیقی , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: