بازتاب برگزاری راهپیمایی 22 بهمن تهران در روزنامه های سوری
نوشته شده توسط : blpwjob

روزنامه تشرین در خبری با عنوان ' میلیون ها ایرانی در میدان آزادی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ' با انتشار عكسی از این میدان و جمعیت حاضر هنگام سخنرانی دكتر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران در جریان این راهپیمایی نوشت : روز گذشته همه شهرهای ایران شاهد برگزار تظاهرات میلیونی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود كه این انقلاب نظام شاه را كه یكی از بزرگ ترین همپیمانان امریكا و اسراییل در منطقه بود ، سرنگون كرد.

این روزنامه افزود: شركت كنندگان در این راهپیمایی همچنین بر ضرورت قطع صادرات نفت ایران به اروپا تاكید كردند و دولت و مجلس ایران را به خوداری از سهل انگاری در برابر اقدامات خصمانه اروپا فراخواندند و حمایت خود را از قطع فروش نفت قبل از اعمال تحریم های اروپا اعلام كردند.

تشرین در ادامه این بخش از سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران را عنوان اصلی برگزید كه گفته است : سلاح های ناتو دمكراسی را برقرار نمی كنند و دنیا در روزهای آینده شاهد یك دستاورد هسته ای ایرانی جدید خواهد بود.

این روزنامه با اشاره به این كه احمدی نژاد نسبت به تلاش امریكا و هم پیمانان آن برای سوء استفاده در منطقه با هدف سیطره بر آن هشدار داد ، افزود: احمدی نژاد در سخنان خود تاكید كرد كه رژیم صهیونیستی و حمایت های غربی منشا همه مشكلات در منطقه هستند.

روزنامه البعث نیز با اختصاص بخشی از صفحه اول خود به عكس و خبر برگزاری راهپیمایی میلیونی و باشكوه 22 بهمن در تهران و همه شهرهای ایران نوشت : مهم ترین معیار در همه این راهپیمایی ها مخالفت با صهیونیست ها و استكبار امریكایی بود.

البعث در ادامه به انتشار سخنان رییس جمهوری و ' محمدرضا رئوف شیبانی ' سفیر ایران در سوریه به مناسبت 22 بهمن پرداخت.

این روزنامه در توضیح عكس مربوط به راهپیمایی تهران نیز نوشت : در راهپیمایی میلیونی در تهران مردم بر وحدت و پایبندی بر انقلاب تاكید كردند.

البعث همچنین مقاله ای را به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در صفحه مربوطه به آرا و دیدگاه ها به قلم 'ایمن الزیدی ' و با عنوان ' در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، بینش ها و نگرش های پیروزمندانه ' به چاپ رساند.

در این مقاله نویسنده با اشاره به روند پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوشت : در حالی كه بسیاری از تحلیلگران سقوط شاه را به خاطر حمایت های امریكا محال می دانستند ، مردم ایران توانستند با دست خالی وی را سرنگون كنند.

از نگاه الزیدی علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی طرح ایده های حكیمانه از سوی شخصیت هایی چون امام خمینی (ره) ، علامه طباطبایی ، مطهری و شریعتی است كه از دین اسلام نشات گرفته است و این ایده ها قدرت اسلام و نقش آن در ساخت تمدن و پیروزی انقلاب را نشان می دهد.

نویسنده سوری تاكید كرد: كارشناسان و تحلیلگران انقلاب ها در جهان از وقوع انقلاب اسلامی در ایران شگفت زده شدند و اكنون با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی این انقلاب كه در نوع خود بی نظیر محسوب می شود ، هنوز بسیاری از ابعاد و .یژگی های این انقلاب برای محققان غیر مشخص است .

الثوره دیگر روزنامه چاپ دمشق هم در شماره امروز خود به سخنان احمدی نژاد در مراسم راهپیمایی روز گذشته در تهران پرداخت و به نقل از وی نوشت : آزادی و دمكراسی از دهانه لوله سلاح های ناتو، امریكا و هم پیمانان غربی آنها بیرون نمی آید و توپ های ناتو آزادی را به مردم تقدیم نمی كند بلكه كودكان و غیر نظامیان را همچون افغانستان و عراق به قتل می رساند.

این روزنامه با اشاره به برگزاری مراسم مشابه در سایر شهرهای ایران ، همچنین به حمل پرچم دو هزار متری از سوی مردم تهران در راهپیمایی روز گذشته و شعارهای ضد امریكایی و اسراییلی اشاره كرد.

الثوره در كنار خبر راهیپمایی روز 22 بهمن در تهران به برگزاری كنفرانس وحدت اسلامی در این شهر اشاره كرد و نوشت: شركت كنندگان در این كنفرانس هم در بیانیه پایانی با اشاره به چالش های بزرگ كنونی بین كشورهای اسلامی تاكید كردند كه اكنون ملل اسلامی بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز دارند.

این روزنامه همچنین به اظهارات شیبانی سفیر ایران در سوریه به مناسبت 22 بهمن در تلویزیون سوریه پرداخت و به نقل از وی نوشت : ایرانی هرگونه دخالت خارجی در سوریه را رد می كند و حمایت خود را از روند اصلاحات در این كشور اعلام می دارد.

روزنامه الوطن هم در شماره امروز به اظهارات رییس جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن پرداخت و نوشت كه احمدی نژاد از مواضع كشورهای خلیج فارس در ارتباط با سوریه بدون اشاره به نام آنها انتقاد كرد.

الوطن تاكید كرد این كه احمدی نژاد به اعلام دستاورد جدید هسته ای در روزهای آینده در سخنان خود اشاره كرد حاكی از جدیت تصمیم ایران برای ادامه مسیر در این زمینه است.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز در ارتباط با راهپیمایی 22 بهمن در ایران به سخنان احمدی نژاد در این مراسم پرداخت .

خاورم**ا.ا**1436 **1446





:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: