سهم زنان از لیست جبهه متحد كم نیست؟/ پاسخ دبیر كمیته بانوان
نوشته شده توسط : blpwjob

این پرسش از 'زهره الهیان' در حالی مطرح شد كه روند مشاركت زنان در مدیریت كشور تصاعدی است و از آن جمله، شمار زنان عضو كابینه در دولت دهم نسبت به قبل افزایش داشته است.

دبیر كمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به این پرسش گفت: ما برای حضور زنان در مجلس از مدت ها پیش تلاش جدی داشتیم، جبهه متحد اصولگرایان در نامه هایی به استان ها از دفاتر این جبهه خواست كه از بانوان توانمند برای حضور در انتخابات دعوت كنند.

الهیان گفت: در این راستا مشكلات زیادی وجود دارد، نخست این كه خانم ها انگیزه لازم برای حضور در این صحنه را نداشتند و باید كار جدی و فرهنگ سازی در این خصوص صورت می گرفت و این یكی از نقاط ضعف و عدم باور خانم ها به ظرفیت های خویش است.

وی ادامه داد: متاسفانه بانوان تمایلی به فعالیت در احزاب ندارند، ثبت نام ها بسیار پایین بود و در ابتدا در شورای مركزی بنا شد شش نفر از خانم ها در لیست جبهه متحد اصولگرایان حضور داشته باشند ولی در نهایت با توجه به محدودیت بانوان در ثبت نام، شورای مركزی به این نتیجه رسید كه پنج خانم در لیست حضور داشته باشند.

دبیر كمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان گفت: برای استان ها نیز یكی از معیارهای شورای مركزی برای حضور زنان مقبولیت آنان است و این كه فرد ثبت نام كننده چه میزان مقبولیت دارد و آیا می تواند رای را به خود اختصاص دهد یا خیر؟

وی اظهار امیدواری كرد: در مجلس آینده بیش از هشت نفر خانم در مجلس حضور داشته باشند.

الهیان در ادامه خبر داده كه هفته آینده جلسه ای با حضور پنج نامزد جبهه متحد اصولگرایان برای حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره سرلیست جبهه متحد اصولگرایان تاكید كرد: بنا بر نظر شورای مركزی جبهه، سرلیست این جبهه كه هویت جبهه را تشكیل می دهد نباید در جبهه پایداری حضور داشته باشد.

دبیر كمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان در عین حال اظهار داشت: اعضای جبهه پایداری و متحد می توانند در لیست های یكدیگر حضور داشته باشند و تلاش جبهه متحد این است كه اشتراكات دو لیست بیشتر باشد.

الهیان در بخش دیگری از این نشست خبری به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره كرد و گفت: امسال حضور مردم بسیار پرشورتر از گذشته بود و مردم با حضور خود پاسخ دندان شكنی به دشمنان دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت های مسلمان با الگو گرفتن از ملت ایران چشم به انتخابات ایران دوخته اند.

سیام**9121**9132**2026





:: برچسب‌ها: تصویر , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: