نوشته شده توسط : blpwjob

کریستوفر تپین خود را قربانی صحنه پردازی پلیس فدرال آمریکا می داند

وکیل یک تاجر بازنشسته بریتانیایی که متهم به فروش قطعات موشک به ایران شده، گفته است که موکلش پس از رد درخواست او در دادگاه حقوق بشر اروپا، طی دو هفته آینده به آمریکا تحویل داده می شود.

کارن تادنر، روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ( ۱۳ فوریه) در بیانیه ای اعلام کرد که تلاش های موکلش،کریستوفر تپین، برای مسترد نشدن به آمریکا به نتیجه نرسیده است.

آقای تپین از دادگاه حقوق بشر اروپا درخواست استیناف کرده بود.

در ماه فوریه سال گذشته، یک دادگاه بدوی در لندن حکم به استرداد آقای تپین به دولت آمریکا داده بود و اوایل ماه ژانویه سال جاری، دادگاه عالی در بریتانیا درخواست او را برای مسترد نشدن به آمریکا رد کرد.

کریستوفر تپین که مدیر سابق شرکت باربری بین المللی بروکلند است، در تگزاس آمریکا با اتهاماتی از جمله این که در سال ۲۰۰۶ میلادی اقدام به فروش باطری‌هایی برای موشک هاوک به ایران کرده، روبروست.

براساس اطلاعات ثبت شده در دادگاه، دو نفر دیگر در تگزاس به اتهام تلاش برای خرید و صادرات این باطری ها به زندان محکوم شده اند.

در صورت اثبات این اتهام، آقای تپین با مجازات حداکثر ۳۵سال حبس روبروست.

کارن تادنر، ضمن محکوم کردن استرداد موکلش به آمریکا، این اقدام را "بی عدالتی آشکار" دانسته است.

این بازرگان شصت و چهارساله ضمن رد این اتهام، خود را قربانی صحنه پردازی پلیس فدرال آمریکا - اف بی آی - دانسته و گفته است که کسانی که با او در مورد صدور این قطعات به ایران مذاکره کردند، در واقع ماموران مخفی اف بی آی بوده اند و نه خریداران ایرانی.





:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: