یك مقام پاكستانی:اسلام از ظرفیت خود برای رهبری جهان، استفاده كند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا مولانا محمد شیرانی، سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه درفارس و امام جمعه شیراز بیان كرد: با توجه به شرایط امروز منطقه و جهان كه موج اسلامی در حال گسترش است باید تحول عظیمی در امت اسلامی و علمای اسلام به وجود آید.

وی اضافه كرد:تحولات خوب و امید بخشی در جهان و به خصوص در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن است و زمان حضور مسلمانان در صحنه جهانی فراهم شده و این حضور باید پر رنگ تر شود.

شیرانی اظهارداشت: هم اكنون آمریكا با آن همه ادعایی كه در خصوص طرفداری از حقوق انسان دارد با مدرن ترین هواپیماها خانه های گلی پاكستان را هدف قرار می دهد كه با این نوع ظلم ها نه تنها مردم افغانستان، پاكستان و ایران بلكه اكثر مردم اروپا به ادعاهای دروغین آنان پی برده اند.

وی ادامه داد: امت مسلمان نیز باید متحد و هم پیمان شوند زیرا با اختلاف نمی توان جهان را رهبری كرد كه علمای شیعه و سنی باید اختلافت و مشكلات بین خود را رفع كنند.

رییس شورای عقیدتی حكومت پاكستان گفت: رفع مشكلات بین شیعه و سنی یك ضرورت است.

شیرانی بیان كرد: از بین بردن اختلافات میان امت های اسلامی در زمینه های قانون واحد قرار گرفتن قرآن و سنت در جهان اسلام و زبان تحقق پذیر است و زبان عربی باید در كشورهای مسلمان به عنوان زبان واحد، مبنا و بین المللی جهان اسلام قرار گیرد.

شیرانی بیان داشت:امت اسلامی و انقلاب اسلامی باید كوشش كند كه از جنگ بپرهیزند زیرا اندیشه تقرقه بیانداز و حكومت كن، آخرین حربه استكبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی است كه باید با تلاش كنیم در بین امت اسلامی تفرقه ایجاد نشود تا بتوان طعم پیروزی اسلام را بر استكبار چشید و حكومت جهانی كرد.

وی اضافه كرد: امروز دنیا بیش از هر چیز دیگری به وحدت و قرآن و سنت نیاز دارد كه این مهم با وحدت و هماهنگی بین علما محقق می شود.

شیرانی ادامه داد:معتقدم اگر پیروان هر دین مومن به دین خود باشندوبه دستورات دین خود عمل كنند همه مشكلات جهان حل می شود زیرا همه دین ها از یك منبع و برای عدل الهی، برابری و انصاف بین مردم به وجود آمده است.

این هیات پاكستانی شامگاه دوشنبه وارد شیراز شد و از بارگاه مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز بازدید كرد.ك/2

7382/ 675





:: برچسب‌ها: گل , زرد , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: