نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی 'صدای روسیه' ، لاوروف در باره مواضع غربی ها در قبال سوریه خاطرنشان كرد: چنین بنظر می رسد كه ادعاهایی برای بدنامی سوریه مطرح می كنند كه در آینده برای اجرای سناریوی شبیه سناریوی لیبی بكار گرفته خواهند شد.

وی با انتقاد از تصمیم اتحادیه عرب برای توقف فعالیت هیات ناظران این اتحادیه درسوریه گفت:بجای اینكه وظایف هیات ناظران اتحادیه عرب را افزایش بدهند، فعالیت آن را غیرسودمند دانسته و اعزام گروهی از طرف سازمان ملل را پیشنهاد می كنند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این گروه هیات غیرنظامی نخواهد بود، بلكه شامل نیروی صلح بان است كه نه تنها نظارت بر وضع زد و خوردها بلكه دفاع از غیرنظامیان و تامین شرایط برای ارسال كمك های انساندوستانه را هم بر عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: در آن صورت نیروهای صلح بان برای دفاع از غیرنظامیان به سلاح های سنگین مجهز می شوند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: در لیبی شاهد بودیم كه چگونه از غیرنظامیان دفاع كردند و این امر به كجا انجامید و به همین دلیل درباره علت توقف هیات ناظران اتحادیه عرب سووالاتی داریم.

وی از نشست به اصطلاح 'گروه دوستان سوریه' كه آمریكا با كمك متحدان و رژیم های دست نشانده عربی درصدد برگزاری آن است به شدت انتقاد كرد و گفت: برگزاری این نشست نوعی دعوت از جامعه جهانی برای حمایت از یكی از طرف های مناقشه در سوریه است.

لاوروف در همین حال گفت كه بدون كمك جامعه جهانی مساله سوریه حل شدنی نیست زیرا كه در سطح بین المللی تلاش های جانبدارانه بسیاری صورت گرفت كه مخالفان حكومت سوریه از مذاكره با آن خودداری كنند.

وی همچنین گفت كه باید افراد و نیروهایی كه مدیریت جنگجویان و مخالفان مسلح حكومت سوریه را برعهده دارند،شناسایی شوند.

روسیه در هفته های اخیر تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و توقف خشونت ها در این كشور بدون مداخله خارجی به عمل آورده است.

مسكو هفته گذشته با مشاركت پكن قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت را كه مسیر برای مداخله خارجی در امور داخلی این كشور را هموار می كرد،وتو كرد.

'گنادی گاتیلوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد:هر گروه بین المللی كه به سوریه اعزام شود باید مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد را داشته باشد.

وی با اشاره به سوء استفاده آمریكا و متحدانش از مجوز شورای امنیت در باره لیبی و حمله به این كشور افزود: پیش از این شاهد بودیم كه مجوز شورای امنیت درخصوص لیبی از سوی كشورهای غربی به گونه دیگری تعبیر شد و آنها در اقدامات خود از چارچوب این مجوز فراتر رفتند.

اروپام/2242**2240**518





:: برچسب‌ها: دختر , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: