سهم وزارت نفت از كل واگذاری‌ها به 13 هزار و 442 میلیارد ریال رسید
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، سهم وزارت‌ نفت از واگذاری‌های انجام شده در كشور از سال 1384 تا پایان دی ماه 1390 برابر 407 هزار و 121 میلیارد ریال معادل 47.5 درصد بوده كه در قالب سهام عدالت، واگذاری به بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی انجام شده است.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی‌سازی در ابتدای سال فهرستی از شركت‌های قابل واگذاری در سال‌ جدید منتشر كرد كه در آن نام 65 شركت تابعه وزارت نفت نیز دیده می‌شود شركت‌هایی كه در قالب زیرمجموعه چهار شركت مادر تخصصی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی تقسیم‌بندی شده‌‌اند.

شركت ملی نفت ایران از گروه یك واگذاری‌ها در سال 90 تعداد 19 و از گروه دو تعداد پنج شركت را در این فهرست داشته و تعداد شركت‌های قابل واگذاری ملی صنایع پتروشیمی نیز از گروه یك 23 شركت و از گروه دو تنها هلدینگ خلیج فارس بوده است.

سهم شركت ملی گاز ایران نیز از فهرست گروه یك تنها یك شركت و از فهرست گروه دو تعداد هفت شركت بوده است و شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز فقط هشت شركت را در گروه دو واگذاری‌ها دارد كه عمده آن‌ها شامل پالایشگاه‌های نفت موجود می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروكربوری وزیر نفت پیش‌تر در رابطه با واگذاری شركت‌های تابعه نفت با بیان این كه 142 شركت در وزارت نفت مشمول واگذاری هستند، گفته بود: حدود 94 درصد از این تعداد در مرحله تكمیل واگذاری و در فهرست واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی قرار دارند.

'محسن خجسته‌مهر' شركت‌های مشمول واگذاری صنعت نفت را به چهار گروه تقسیم‌بندی و تاكید كرده بود كه علاوه بر 133 شركت قابل واگذاری این وزارتخانه، باید برای واگذاری 6 درصد دیگر از شركت‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گفته او چهار درصد از این شركت‌ها باید از واگذاری مستثنی شوند و واگذاری 2 درصد دیگر نیز یا باید با تعویق انجام شود یا این كه گروه واگذاری آنها از 'یك به دو' تغییر پیدا كند.

اقتصام**9189**1319





:: برچسب‌ها: برلین , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: